3,101

Satt å torrkörde lite i denhär idag.. ICQ/ag

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Three%20Five%20Six/2013-08-14163322.jpg

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3,102

Grämer mig på om man skall byta jobb eller inte... Default/hmm

Nuvarnade jobbet:
+ Fast lastbil i vettigt skick.
+ Avtalslöner
+ Fast anställd i 3år, kan alla ställen, körningarna, osv...
- Pendla 6mil om dagen (2000kr i bränsle / månad).
- Respektlösa kollegor.
- Dålig gemenskap.

Nytt Jobb:
+ 1km till jobbet.
+ God gemenskap och sammanhållning.
+ Mer aktivt fysikt.
+ 4 dagars veckor med rullande schema.
- Går efter annat fack, 10kr mindre i timmen första året samt sämre traktamenten.
- Ingen fast bil, åtminstone inte första åren. Skall gå som "hopp-in" gubbe till en början...
- Rörigare upplägg och jobb rent allmänt...

Det jag förlorar i lön första året sparar jag i bränsle kostnader... Efter ett år tjänar jag på det.
Gillar ordning och reda på sakerna samt lite puts på bilarna, svårt när man inte har en "egen" bil...
Behöver aktivera mig mer, chaffis magen börjar bli stor, passerat 100kg... ICQ/ad

Såååå.... Vad göra? Byta eller bli kvar? Återgå till gammal skit som funkar någorlunda eller chansa på nytt, härda ut ett par år och hoppas på bättre tider framöver?
Fint dilemma i slutet på semestern.... ICQ/ad

Allätare av rang som längtar efter en äldre VW produkt...
Kör; VW Passat GT -09. Dodge RAM2500 Cummins TD -97. Dodge W200 -73 (F.d Nato). Dodge W200 -77 (F.d Nato denna med). Chevrolet Suburban 4x4 -77. Jeep Grand Cherokee -94. Jeep Cherokee -90. Carman 1000 baklastare -63. BM Boxer 350 Traktorgrävare. BM T-24. X antal dåliga volvo samt en del annat skräp...

3,103

Bara god gemenskap och ett aktivt jobb skulle göra att jag valde det alternativet...svårslaget! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,104

joel_vbg skrev:

Nuvarnade jobbet:
+ Avtalslöner
- Respektlösa kollegor.
- Dålig gemenskap.

Nytt Jobb:
+ 1km till jobbet.
+ Mer aktivt fysikt.
- Går efter annat fack, 10kr mindre i timmen första året samt sämre traktamenten.
- Ingen fast bil, åtminstone inte första åren. Skall gå som "hopp-in" gubbe till en början...

Det jag förlorar i lön första året sparar jag i bränsle kostnader... Efter ett år tjänar jag på det.
Gillar ordning och reda på sakerna samt lite puts på bilarna, svårt när man inte har en "egen" bil...
Behöver aktivera mig mer, chaffis magen börjar bli stor, passerat 100kg... ICQ/ad

Såååå.... Vad göra? Byta eller bli kvar? Återgå till gammal skit som funkar någorlunda eller chansa på nytt, härda ut ett par år och hoppas på bättre tider framöver?

6mil/dag= 50 minuter*2=1h 4min/dag.  Tid är oxå pengar...  ICQ/ad

Har 12 minuter till jobbet nu och det är verkligen underbart att ha nära till jobbet. Skulle vara svårt att byta bort det.

Du låter ju ganska sugen på att byta ändå, så jag säger kör bara, testa det nya. Default/smile

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

3,105

Jag hade bytit! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3,106

joel_vbg skrev:

Nuvarnade jobbet:
+ Avtalslöner
- Respektlösa kollegor.
- Dålig gemenskap.

Nytt Jobb:
+ 1km till jobbet.
+ Mer aktivt fysikt.

Om du har möjlighet ekonomiskt att gå ner i lön, så skulle jag rekommendera dig att byta jobb om du tror att trivseln är bättre på det nya. Satt i samma dilemma i början av 90-talet. Var på ett ställe i Örebro som var en filial till helvetet. Vantrivdes fruktansvärt. Fick möjlighet att byta jobb efter två år, till lägre lön visserligen, men till en helt underbar trivsel med fantastiska arbetskamrater och chefer. Är fortfarande kvar på det "nya" och har aldrig ångrat mig. Trivs man inte på jobbet, så går det ju ut över hela livssituationen. Åtminstone var det så för mig........
Hoppas det löser sig. Lycka till!

VW 1200 -60
VW 1300 -66

3,107

har själv bytt jobb då ner i lön men bättre kollegor. Ångrar mig inte för 5 öre.

3,108

chaffis magen 100 kg fick jag redan i 1an på gymnasiumet  ICQ/ag  ICQ/ad  ICQ/ae

eller jag magen inte 100 kg då  Default/lol

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

3,109

ICQ/ae
Byt jobb, sälj pendlarbilen och köp en vettig cykel att åka till jobbet med.

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

3,110

Försöker inse att om 3 veckor är jag arbetslös, o att om 3 veckor o 4 dagar börjar jag som förman.... ICQ/ag

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3,111

Hellberg skrev:

Jag hade bytit! ICQ/ab

Lutar åt detta... ICQ/ab

anders bergh skrev:

har själv bytt jobb då ner i lön men bättre kollegor. Ångrar mig inte för 5 öre.

Tack! Sånt man behöver höra...

Scrooge skrev:

ICQ/ae
Byt jobb, sälj pendlarbilen och köp en vettig cykel att åka till jobbet med.

Hahaha... Vilken pendlarbil?! ICQ/ag

Nyna skrev:

Om du har möjlighet ekonomiskt att gå ner i lön, så skulle jag rekommendera dig att byta jobb om du tror att trivseln är bättre på det nya. Satt i samma dilemma i början av 90-talet. Var på ett ställe i Örebro som var en filial till helvetet. Vantrivdes fruktansvärt. Fick möjlighet att byta jobb efter två år, till lägre lön visserligen, men till en helt underbar trivsel med fantastiska arbetskamrater och chefer. Är fortfarande kvar på det "nya" och har aldrig ångrat mig. Trivs man inte på jobbet, så går det ju ut över hela livssituationen. Åtminstone var det så för mig........
Hoppas det löser sig. Lycka till!

Tack... Avskyr att byta jobb men i detta fallet börjar det kännas tvunget.
Första året blir det i snitt 500-1500kr mindre i månaden men efter ett år, i förhållande till att jag jobbar 4dagar/vecka så tjänar jag på det... Vi har precis fått en liten så en dag hemma varje vecka är mysigt med familjen samtidigt som det gör att ekonomin drabbas lite men inget som inte kan överlevas.
Det där sista du skrev stämmer mer än man tror men man märker det först när man hamnar där!

Löser sig... Pratat med eventuella nya jobbet och ska testa på några dagar så får vi se men lutar åt byte! ICQ/ab

Kör; VW Passat GT -09. Dodge RAM2500 Cummins TD -97. Dodge W200 -73 (F.d Nato). Dodge W200 -77 (F.d Nato denna med). Chevrolet Suburban 4x4 -77. Jeep Grand Cherokee -94. Jeep Cherokee -90. Carman 1000 baklastare -63. BM Boxer 350 Traktorgrävare. BM T-24. X antal dåliga volvo samt en del annat skräp...

3,112

Sitter och tänker att jag vill gå på veteranmarknad, någon i närheten av Jönköping snart?  ICQ/ag

Bubbla 1302 -72 (såld)
Buss Late Bay -77

http://www.TimsFotoBlogg.blogg.se

3,113

timandersson44 skrev:

Sitter och tänker att jag vill gå på veteranmarknad, någon i närheten av Jönköping snart?  ICQ/ag

Närheten och närheten.
Nossebro nu på lördag. Googla för mer info.

3,114

timandersson44 skrev:

Inte i närheten men Degerberga marknad är snart, årets höjdpunkt, mc, mopeder, cyklar, delar och grejer till förbannelse! Och billigt är det med.... Åker mest för resans skull men ändå, aldrig kommit hem lottlös. ICQ/ag

Ligger i Skåne, utanför Höör tror jag... Rekommenderas varmt för folk som gillar allt ingen annan vill ha. Default/lol

3,115

joel_vbg skrev:
timandersson44 skrev:

Inte i närheten men Degerberga marknad är snart, årets höjdpunkt, mc, mopeder, cyklar, delar och grejer till förbannelse! Och billigt är det med.... Åker mest för resans skull men ändå, aldrig kommit hem lottlös. ICQ/ag

Ligger i Skåne, utanför Höör tror jag... Rekommenderas varmt för folk som gillar allt ingen annan vill ha. Default/lol

Har ju redan varit :-\

Bubbla 1302 -72 (såld)
Buss Late Bay -77

3,116

första lördan i september...ånä, tror inte det.

3,117

25hpman skrev:

första lördan i september...ånä, tror inte det.

.länka gärna vart du Fick info ifrån. :-)
Det jag Hittade va att den hade varit i juli.

Bubbla 1302 -72 (såld)
Buss Late Bay -77

3,118

http://www.mcveteranerna.se/node/2874

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3,119

Länken är i min skalle. Tror inte att man bryter en 25 årig tradition, bara sådär...

3,120

.Okej, tack! :-)

Bubbla 1302 -72 (såld)
Buss Late Bay -77

3,121 Senaste redigerad av joel_vbg (2013-08-16 12:32:59)

25hpman skrev:

Länken är i min skalle. Tror inte att man bryter en 25 årig tradition, bara sådär...

Mmm... Första lördan i September varje år, roligare kan man inte ha! ICQ/ag

Ser ni en skäggig slashas i trucker keps vid en amerikansk herrgårdsvagn som är fulllastad inuti och på taket med prylar (Vart så de senaste 4åren... Rekordet är f.ö en åkgräsklippare, 3mopeder, en handikap cykel, två cyklar, en MC i delar och en jordfräs som någon idiot fick för sig att starta när den stod inne i bilen med handtagen ut genom bakrutan Default/lol ) så är det jag, kom gärna fram och hälsa! ICQ/ab

3,122

Ligger på sofflocket med krossad stortå och plöjer igenom boxerville... Default/hmm

-64 Low&Slow

3,123

Varit på moppeträff med svärfar å träffade helt otippat en boxerville kille...skoj...var tidigare å kolla på cruisingen i borlänge å såg lite vw...tror jag såg GB ett par ggr på håll. Plus några bubblor...

Nu ligger jag i sängen

Godnatt...

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

3,124

Jag tänker på besvikelsen man får när man möter en luftkyld vw som man inte känner, vinkar och inte får något tillbaka. Hur svårt kan det va att vinka lite snabbt?

Bubbla 1302 -72 (såld)
Buss Late Bay -77

3,125

joel_vbg skrev:
25hpman skrev:

Mmm... Första lördan i September varje år, roligare kan man inte ha! ICQ/ag

Ser ni en skäggig slashas i trucker keps vid en amerikansk herrgårdsvagn som är fulllastad inuti och på taket med prylar (Vart så de senaste 4åren... Rekordet är f.ö en åkgräsklippare, 3mopeder, en handikap cykel, två cyklar, en MC i delar och en jordfräs som någon idiot fick för sig att starta när den stod inne i bilen med handtagen ut genom bakrutan Default/lol ) så är det jag, kom gärna fram och hälsa! ICQ/ab

Haha tror jag såg detta, jag och farsan tyckte inte ni va kloka  ICQ/ag