26

Fredde.B skrev:

Vet att den inte är 100% original men det gör faktiskt inte så mycket ICQ/ad
Om jag ska vara ärlig så vet jag inte så noga vad som är original eller ej.
Drivlinan är då inte original iaf. Ska tids göra om till stående fläkt.

25hpman: Vad ser du som inte är original? bara så man vet.

De småsakerna som inte är 100% original får du stå ut med, den är ju t o m mer original än Wolfsburg muséets 50:a ICQ/ab

Roligt att fler importerar. Det borde finnas en stickytråd med importerade bussar, så fler blir motiverade ICQ/ab

27

Jag vill inte anmärka, men du vill ju själv veta så...

Hela inredningen verkar vara omfanérad, den har inte riktigt rätt utseende om det är en orginalbil. Gångjärnen på luckorna är inte orginal, inte heller handtagen. Lampskärmar saknas. Kylskåpet ska vara en kylbox för klampar, inte gas eller el. Pumpen till handfatet är från en husvagn. Alla avlastningsytor ska ha vit skiva (typ perstorpsplatta). Typskylten ska sitta nere vid golvet. Eldosan ska sitta i väggen under bordet. Sätena är omklädda, orginalet är inte så ljusgult. Gångjärnen på luckan under sätet ska vara ner mot golvet, så att luckan ligger på golvet när den är öppen. Orginal gardinstänger saknas, likaså gardinhållare. Innerbackspegeln är fel för årsmodellen. Nålfiltsmatta istället för orginalets gummimatta.

Det finns säkert mer, men det har ingen betydelse egentligen. Huvudsaken är att du är nöjd. ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

28

25hpman skrev:

Jag vill inte anmärka, men du vill ju själv veta så...

Hela inredningen verkar vara omfanérad, den har inte riktigt rätt utseende om det är en orginalbil. Gångjärnen på luckorna är inte orginal, inte heller handtagen. Lampskärmar saknas. Kylskåpet ska vara en kylbox för klampar, inte gas eller el. Pumpen till handfatet är från en husvagn. Alla avlastningsytor ska ha vit skiva (typ perstorpsplatta). Typskylten ska sitta nere vid golvet. Eldosan ska sitta i väggen under bordet. Sätena är omklädda, orginalet är inte så ljusgult. Gångjärnen på luckan under sätet ska vara ner mot golvet, så att luckan ligger på golvet när den är öppen. Orginal gardinstänger saknas, likaså gardinhållare. Innerbackspegeln är fel för årsmodellen. Nålfiltsmatta istället för orginalets gummimatta.

Det finns säkert mer, men det har ingen betydelse egentligen. Huvudsaken är att du är nöjd. ICQ/ab

Ok då vet jag....inredningen är bytt så vissa detaljer skiljer nog från originalet men det visste jag före köpet så det var inga nyheter.
Men det är ju alltid kul att veta så tack ändå... och vi är då nöjd med den som den är......än så länge ICQ/ad

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

29

Kan bara hålla med, fasen så fin den verkar!!

30

Vilken härlig buss. Skulle också bra gärna vilja ha en Westfalia!

31

Så du har äntligen fått hem den, den ser nice ut.....
Håller på tina upp min -60 skall fixa det sista innan besiktning och sen sääänk.

32

Vilken najs buss! Jag har drömmen om att en gång färdigställa min 62a till en praktiskt campingvagn och en westy kryssar jag ju runt i redan, trots det har jag alltid velat ha en splittwesty, den optimala campingvagnen.

Att man förbättrat saker såsom bakvagn och kylskåp är ju knappast ngn nackdel. Åker man runt i ett strikt original fordon, vågar man ju knappt släppa en skit i förarsätet utan att oroa sig för att stoppningen ska blåsa bort. Näe jag tycker du ska kryssa runt i Svedala/Europa med ett smil på läpparna. Sen utvecklar du konceptet allteftersom du upptäcker vad du saknar eller efter vilka nya behov som uppstår. Kanske vill du ha en annan stereo, eller varför inte en mer energisnål kompresorkyl? Kanske några solpaneler går att stuva undan under soffan osv osv...

En förträfflig vagn på min ära! Jag är väldigt nyfiken på vad kalaset landar på (ungefär) då jag tror fler är nyfikna på att göra samma operation. Jag vet att det är lite ofint att fråga, men en ungefärlig uppskattning inklusive allt vore trevligt!

Denna typ av splittbuss finns knappt i Sverige! ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

33

Har börjat bli en liten lista på saker jag skulle vilja "fixa" på bussen men får bli senare. Första sommaren blir en utvärdering.
Frakten från Florida till Göteborg inklusive förtullning i holland, försäkring och upphämtning hos säljaren gick på 29500. Slutsumman beror ju sen på vad man betalade för bilen ICQ/ad

34

Ja det var väl den summan som var mest intressant egentligen. Vad bussarna ligger på varierar ju och kan med lätthet undersökas på "desamma". Men trettio lakan alltså, intressant! ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

35

Fredde.B skrev:

Har börjat bli en liten lista på saker jag skulle vilja "fixa" på bussen men får bli senare. Första sommaren blir en utvärdering.
Frakten från Florida till Göteborg inklusive förtullning i holland, försäkring och upphämtning hos säljaren gick på 29500. Slutsumman beror ju sen på vad man betalade för bilen ICQ/ad

Det här var uträknat med 6% moms i holland och det gällde fram till 1/1-2011, jag tror det ligger på ca 18% nu.

36

Är det den här du tänkte köra till Lycksele? ICQ/ab

Riktigt tjusig. Vilken bil!

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

37

David, Luleå skrev:

Är det den här du tänkte köra till Lycksele? ICQ/ab

Riktigt tjusig. Vilken bil!

Ser inte ut så i dagsläget.....Blir nog "den grå",  men man kan ju ändra sig.

38

Har varit ute och kört en sväng idag......gick fint.....åker upp till Luleå imorrn och regbesiktar....hoppas att det går smärtfritt.. ICQ/ab

39

Då är Westyn registrerad, jäkligt skönt att äntligen fått vara ute och lufta den. Eftersom att jag aldrig kört en split tidigare så var det ju en ny upplevelse......aningen vindkänslig.
Regbesiktningen gick bra, dom sa inget om att den är IRS konverterad och 1700 snurra. Den vart reggad som personbil med 5 sittplatser.
Själva kontroll besiktningen gick bra också, 3st 1:or.....bagateller som lågt ställda framljus, bromsljus ur funktion och ojämna bromsar fram.
Var ju givetvis tvungen att plåta lite.

http://img200.imageshack.us/img200/6702/img2982q.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/971/img2981f.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/6465/img2986fu.jpg

Och av ngn outgrundlig anledning så var jag tydligen tvungen att vara med på bild ICQ/ad
http://img713.imageshack.us/img713/1808/img2985n.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/7356/img2987a.jpg

40

Rackarns, vilken fin bil!!!

"Daddy Cool"

41

Grattis till en lyckad besiktning och en jättefin vagn,lätt avundsjuk.... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

42

Hörde efter vi hade pratat ett rykte om en trehjulig Vwbuss så väg norrut! Inget du känner till??

43

Grym buss ICQ/ab

70:a Cab, Gazzer, Variant

44

Grattis!! Riktigt fin ICQ/ab

45

redigt stilig ICQ/ab Fick du några kommentarer på SBP då?

46

Grattis till ett lyckat köp!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

47

Grattis! Vilken pärla! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

48

helmut skrev:

Hörde efter vi hade pratat ett rykte om en trehjulig Vwbuss så väg norrut! Inget du känner till??

Nope..såg inte nån och jag hade alla hjul med mig hem, däremot hörde jag om en Baypickis med dåligt med luft i ena däcket Default/lol

49

malmen skrev:

redigt stilig ICQ/ab Fick du några kommentarer på SBP då?

Fick ett gäng med "bra att veta" saker. Det var trasig drivaxeldamask och rostskada i ena tröskeln (blir ett vinterjobb). Såg också när jag var under att värmeröret var det lite hål i på ett ställe. Annars var den frisk under men det finns ju alltid nått att göra på gamla bilar.
Dom tyckte annars att det var ett välbevarat exemplar, Han som besiktade sa att han sett sin beskärda del av taffliga rostlagningar och svetsloppor på gamla jänkare i dåligt skick.

50

riktigt fin, aningen avis men grattis till besiktningen ICQ/ab