Eftersom du redan börjar fundera på reservdelar till saxomaten borde du kanske överväga antingen att titta på en annan bil, eller om objektet nu i övrigt är i perfekt skick, ställa in dig på att göra ett byte av vxl. mm, och då kanske till en manuell, OM du vill använda bilen till "lite mer" än original.
Har du nivån inställd på original, vilket jag respekterar, så fine:
Lamellen hade jag inte bekymrat mig över, eftersom den aldrig utsetts för något större slitage/slir, det sköter momentomvandlaren. OM lamellen mot förmodan skulle vara i behov av byte/renovering så går det att fixa. Ja, det är en speciell lamell med 160 mm diameter, men den går att renovera, d.v.s. byta belägg. Finns företag som bara sysslar med lamellrenoveringar.
Oljepumpen är det värsta, för det finns inga nyproducerade. Vakuumklockan finns det repsats till, liksom renoverade turbiner. Den 3-växlade lådan i övrigt är inga större bekymmer, vad gäller t.ex. synkringar: du har både en lamell och en turbin mellan motor och hjulen, innebärande att du knappast kan "missa" en växel.
Som framgår av ovan är jag inte den största vän av saxomatvxl. Det som möjligtvis intresserar MIG är #1 med 2,31, som jag kan göra om till en #2, och använd tillsammans med en #1(lämpligtvis 3,78)......
Men det är JAG som lever/jobbar i den "modifierande världen". Heder åt er som håller på originalet, och bevarar det för eftervärlden!