Tänkte det är dags att skapa en projekttråd på ELMER!
köptes i fjol bara 3 mil från hemmet, ett skapligt, relativt enkelt projekt.

Bromspedalen låg mot golvet så det var bara till o byta allt i bromsväg.
Motorn verkar ok, bytte alla tänddelar oljor och även bensinen från 1989 
som den för övrigt gick på, men inte bra... och de luktade mest fotogen när man startade på den soppan!
men efter lite service så låter den riktigt kry o fin!
Jag har fortfarande reduktionsnaven monterat så man får inte ha bråttom, men hittade en 1500s låda som har 4.125 utväxling som troligen kommer att monteras nästa sommar.
och det blir till att sänka den en del!
Bussen var redan inredd med en camping inredning, inte orginal westfalia direkt men det finns vatten och 220v samt en låda för spis o kyld mat....
Carola har lovat att fixa gardiner och byta madrasser osv.

Bussen är fortfarande 6v men batteriet var nytt när jag köpte den, och det sitter en 6v till 12v mascot för bandspelaren
men de kommer att bli en 12v konvertering på den framöver ! lika bra det då 98% av alla eldrivna portabla grejer går på 12v nuförtiden....
men det fungerar bra just nu, så de e ingen panik.
Besiktade förra veckan med 4 poäng, torkarblad, säkerhetsläge förardörr handtag, och 2 utriggare som jag visste var lite mjuka ! men de är beställda av classic och landar nog i postlådan idag.
Har även Bokat lack med Kenny / kenkes custom som har lite o bita i nu i Juni då den ska lackas
så man slipper den förskräckliga oranga civlförsvarsfärgen :=)
Elmer var usrprungligen som jag nämnde en civilförsvarsbil som drog brandspruta, så den har kvar full .dok från den tiden och 60mm dragkula för att kunna dra en brandpump :=)
planen är Chestnut brown med Sealing wax red. lyxlister, kromat front emblem och brm fälgar med org hög bil.
//Nobbe