Vet någon om det finns andra lager att sätta i den nya skivan som passar på original spindeln?
stenis
orust
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Problem med ombyggnadssats 4/5 håls skivor fram
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vet någon om det finns andra lager att sätta i den nya skivan som passar på original spindeln?
stenis
orust
Kanske lite oklart men så här är det:
Fick med dessa delar men får inte ihop det.
Ombyggnadssats från 4-5hål fram inkl skivor.
Nya lager i skivan men dessa passar inte på originalspindeln, för stora.
Följde även med sänkspindlar men de kan jag inte använda då de inte passar i den nya calipper hållaren.
Därför undrar jag om det finns lager som passar i den nya skivan och på den gamla spindeln,,,,,,,,,
Vet någon om det finns andra lager att sätta i den nya skivan som passar på original spindeln?
stenis
orust
Det finns två storlekar på det yttre lagret om det var fågan
fram till 67 68 kom det grövre yttre lagret
Du kan kolla vilken storlek du har på p ändan liten p ända litet yttrelager stor p ända stort yttre lager
/// M
Nja, kanske inte var det som var problemet.
Har liten P-ända och litet lager, bara det att lagret som sitter i den nya skivan gör att antingen måste jag köpa en spindel med grövre axel eller hitta ett lager med mindre inner och passande den yttre i nya skivan.
stenis
orust
bild
Du måste byta till 66-68 lager den har mindre innerdiameter men ändå samma ytterdiameter som nyare lagret.
Köper två nya spindlar med grövre lagerbana då jag ändå saknar en spindel, inte så dyrt.
stenis
orust
Det finns två storlekar på det yttre lagret om det var fågan
fram till 67 68 kom det grövre yttre lagret
Du kan kolla vilken storlek du har på p ändan liten p ända litet yttrelager stor p ända stort yttre lager
/// M
Det är innerlagret det fins 2 storlekar av...Det yttre är samma på båda spindlarna.
Tackar för alla svar, har varit i kontakt med Up North.
Dom ska kolla vad som blivit fel.
Troligen är det nyare spindlar som behövs.
stenis
orust
Som sagt, om jag köper nya spindlar 68-, passar då dessa delar ihop eller kommer skivan ta i calipper hållaren?
Men det måste väl fungera?
Glöm spindeln på bilden, är en -67 som inte kommer att användas.
Varför jag tar upp det här igen är för att Up North som sålt grejorna är lite sega/vet inte om grejorna passar ihop.
Har väntat sen förra veckan på svar.
Njae!
Vet inte riktigt vad du menar Blom.
Sänkspindlarna var med i köpet, kommer inte använda dem då framvagnen har sänksats monterad.
Köper du sänkspindlar på en gång?
Det är bättre att sänka med sänkspindlar än med att vrida torisionen, då man sabbar geometrin på bärarmarna om man vrider.
Sen går inte kulbult att sänka såå mycket inte kulbultarna bottnar. Fast det beror ju på hur lågt du vill åka.
Lite off topic men följer detta med spänning för jag ha även liknande frågor... En jämförelse med mått jämfört med 4x130mm skivor vore guld värd! Dvs. själva skivans läge i förhållande till hjullagren och spårvidd. 
Känns inte helt genomtänkt att byta bort sänkta spindlar pga av att man inte fått med rätt lager. Allt blir bättre med sänkta spindlar utom spårvidden men det är ju ganska lätt avhjälpt.
Har skivbromsar fram med bultmönster 5/205 till kulbult och har för mig att man inte kunde ha sänkta spindlar till det kittet, men är inte helt säker. Var några år sedan det monterades.
Nu har inte jag tänkt leka asfaltsskrapa, inte min stil JBlom.
Varför jag vill ha nya spindlar är för att jag har bara en spindel, lyckats slarva bort en.
Det är det som är problemet Hebster52, om jag nu köper nya 68- spindlar kan jag vara säker på att calippern/skivorna passar rätt på?????
Suck, hoppas detta löser sig snart.
Vill bara höra : det är bara att köpa 68- spindlar då passar allt.
stenis
orust
Sen går inte kulbult att sänka såå mycket inte kulbultarna bottnar. Fast det beror ju på hur lågt du vill åka.
Kitet ska nog passa på -68 å nyare original spindlar för trummor. Det är ju därför bromsoken är med samt fästet för oken. Vore ju heltoppen om skivorna passade rakt av på origina spindlar och bromsok..! 
Kitet ska nog passa på -68 å nyare original spindlar för trummor. Det är ju därför bromsoken är med samt fästet för oken. Vore ju heltoppen om skivorna passade rakt av på origina spindlar och bromsok..!
Precis.På sänkspindeln på översta bilden använder man original bromsok.Sen verkar oket sitta från fel håll i okfästet på bilderna också.
Det har varit skivor på bilen med 4hål.
Om man tittar på bilden så ser man att original spindeln har 3st bulthål, är dessa för skölden då?
Det knepiga är ju att den nya calipper hållaren passar exakt i de tre bulthålen, fel dim på bulthålen M8.
Förstår inte riktigt varför jag ska använda bromstumme spindlar, satsen är ju köpt för att bygga om från 4-5 håls skivor, inte bromstrumma-skivor.
Förklara mera innan jag blir tokig. 
Dina bromsar är för trumbroms spindlar (man vill uppgradera till skivor)
Man gör så i usa för det är mest trumbroms bilar där
På wide 5 bult mönstret är för Trumbromsar
Det stora hålet är för stablisera om du kollar på CSPs kit är samma sak på dom med till 1302orna man måste använda trumbroms spindel
Om du använder skrivbroms spindelen skall du använda ett annat bromsok hålbild typ STD
Om du vill låna ett sådant och testa med kan du komma ned och låna ett sådan
Ps vem fabrikat är det för det ser jävligt tungt ut
Om du kollar på CBs kitt så finns det två olika kitt vilken typ av spindel man vill använda 4194 eller 4201
länk http://www.cbperformance.com/SearchResults.asp?Cat=118
/// Micke
Som tidigare redan sagts. Om dina spindlar är för fyrbult skivor. Byt då packbox å innerlager mellan de två skivtyperna. Har de samma typ av lager räcker det med att ta ur innerhalvan ur vardera å provmontera widefive skivan i spindeln utan adapter. Sen testa om original fyrbult bromsoket passar rakt av.
Köper man grejer för den amerikanska marknaden så är det inte säkert att det blir helt logiskt i Europa. I USA så kallas skivbroms för Karmann Ghia-bromsar för vanliga Typ1 såldes med trummor som standardutrustning.
Har bara dessa delar som syns på bilderna, en original spindel för skiva-2st bromsokshållare nya-2st calipprar nya -2st skivor nya.
Så du menar att satsen som jag har är för ombyggnad från trummor till skivor, men va faen va helt säker på att det suttit skivor fram eftersom det låg en original spindel med.
Då jag bara har en spindel så är det väl lika bra att köpa två original trumbroms spindlar som UP NORTH har och sen ska det passa? Passar även deras sänkspindlar eller blir det för mycket ihop med sänksatsen i framvagnen?
Suck o stön vad jobbigt
Här går det ett steg framåt två steg bakåt.
Snälla rara ni, inte idiotförklara mig.
Det blir så här när man inte själv varit med och demonterat.
stenis
orust
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Problem med ombyggnadssats 4/5 håls skivor fram
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.