Hej!
Äntligen har jag hittat hit med!
Köpte mej en vw buss t2 1978 med 2,0 Liters insprutning för en månad sedan ca,har lite problem med den som jag gärna tar emot tips om.
Bilen har stått inomhus i ca 10 år innan jag fick tag i den,är i det närmaste rostfri,inte 100% men nära.
problemet är att den startar men dör inom 5-10sek,hostar & fräser innnan den dör,har googlat en hel del om detta & detta är gjort:
Tömt tanken & ny fräsch bensin i nu
bytt bränsle filter ett antal ggr & den vägen fått ut en hel del brun gegga (Rost)? men det börjar avta nu,så tror inte problemet är där.
nya tänd delar allt utom tändkablar då dom ser fräscha ut.
ny bränsle pump då den gamla va trasig.
diverse nya vacuum slangar.
min ide är att det är bränsle trycksregulatorn som felar,är det den som sittar på höger sida längst ner i motor rum?
Hur fungerar bränsle trycksregulatorn?..för verkar vara vacuum slang som är kopplad dit med?
vart hittar jag passande regulator?
Vad ska bränsle tryck ligga på?
eller har ni andra tips om vad som kan vara fel?
Dubbelrelät & luftmängds mätare har jag kikat på lite med & verkar funka.
bifogar bild på "pärlan"...så fort den går som den ska blir det SBP..:)
mvh

