2,201

X3 ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

2,202

michaelth skrev:
pompejus skrev:

Konstaterar med glädje att man åker utan besiktningsproblem i två år med bussen efter dagens besök på Bilprovningen... ICQ/ab

granulerar...!! ICQ/ag  hann du plocka ut cementen, eller vart det barlast ICQ/ad
/ Michael

Nä,den var blandad och klar,dock inte i bilen vid besiktningstillfället... Default/lol Dags att hämta lite mer idag... ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,203 Senaste redigerad av mr.notchback (2013-07-31 21:18:29)

Idag har det varit en lugn semesterdag med lite olika göromål. Både roliga och lite mindre roliga. Till de mindre roliga har varit att: Byta hjullager på en gammal V70 och trädgårdsarbete. Det som har varit lite roligare är: Småfix med cabben, har bytt bränsleslangar+ lite annat. Fick ett bagageräcke av grannen som provmonterats på min -64. Hittade en gammal Amerikakoffert till räcket. Kanske lite för stor eller vad tycks?
mvh. Ingemar

Post's attachments

DSC03715.JPG, 32.54 kb, 448 x 336
DSC03715.JPG 32.54 kb, 168 downloads since 2013-07-31 

DSC03716.JPG, 39.95 kb, 448 x 336
DSC03716.JPG 39.95 kb, 143 downloads since 2013-07-31 

2,204

Första besiktningen sen 1979-06-01 slutade med ett blankt papper. Mycket nöjd.  ICQ/af

http://i208.photobucket.com/albums/bb22/36frets/cagbes_zps55109046.jpg

2,205 Senaste redigerad av PerT (2013-08-01 12:26:11)

Hade åkt ända från Alingsås till Sommarlov i Malmö
för att titta på Malin och den trevliga pickupen man sett i bild ibland.
Malin klädd i overall hela inspelningen och ingen pickups syntes till idag.

Dock såg jag en underbar (dansk?) ljusgrön Westfalia!
Och ett par trevliga bussar på E6 idag på vägen upp.

Långt håll och suddigt, men fin ljusgrön färg.
http://i1314.photobucket.com/albums/t569/VBCustoms/335897D1-014E-43D6-B85C-EAD1E78382BC-1262-000000F46A1F5104_zps6724ef56.jpg

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

2,206

Idag när jag skulle börja lackera Porsche delar kommer frugan ner till garaget med en väldigt beslutsam min: nu måste vi städa framför garaget neeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjj vrålar jag men fick ge mig som vanligt.  ICQ/ad
100km/tim till tappen, 150km/tim hem, lasta fullt, till sopen i 200km/tim, lasta av, köra till tappen i 250km/tim, lämna kärran, 300km/tim hem, men nu ska det f#n i mig lackeras.  ICQ/ag
Men det känns väldigt bra att ha slängt en massa skräp, men säg inget till frugan.  ICQ/ae

stenis
orust

2,207

Tillökning!
http://imageshack.us/a/img838/2691/5en8.jpg
Monarscoot 1961 med 2 växlad ILO-motor
/Anders

1303S 1974
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

2,208

Oj vilken frän! Och med motorkåpan kvar ICQ/ab

2,209 Senaste redigerad av millstream (2013-08-18 17:16:55)

Ja, jag tyckte det också. Jämnt patinerad och allt utom hastighetsmätaren fungerar.
Det är möjligt att BMW:n får gå men å andra sidan så är det rätt fräckt med 2-, 4- och 6-cylindriga luftkylda boxrar i garaget.
/Anders

1303S 1974
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

2,210

Efter att en i släkten kollat in splitbussen för ett par veckor sen så skulle hon hålla ögonen öppna om hon såg nått i skogarna.
För ett par dagar sen så kom äntligen ett tips; det står en sån där med mossa på taket.
Idag var det dags att kollas upp och jag är osäker om det var den sunkiga fyrkantsbussen eller den sunkiga bayen som menades...  ICQ/ad

2,211

999 av 1000 barndoor-tips är ju en fyrkant eller en Ford transit ICQ/ae  Det är det tusende man väntar på ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

2,212

Jo det är väl så  Default/hmm

2,213

har i dag äntligen kommit igång med lackering av polarns DH Bay,det blev mycket färg riningar både här o där ICQ/ag ovan med ny spruta o några år sedan sist men riningar går att ta bort inte apelsin ICQ/ad

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

2,214

Uppsagd på jobbet !! Trist då man jobbat här i snart 25 år.

Återfallet i vw träsket får vänta..........

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

2,215

Klavhed skrev:

Trist... skrev själv in mig på arbetsförnedringen i fredags  Default/hmm

2,216

Av en ren tillfällighet så fick jag syn på en Vit Puch Florida på blocket helt original 725mil och såldes av mannen som köpte den ny 1963
Köpte den direkt annonsen hade bara varit ute i 10 min så där hade jag, tur han var helt nerringd innan han lyckades ta bort annonsen.

Post's attachments

5016638090.jpg, 80.76 kb, 728 x 484
5016638090.jpg 80.76 kb, 200 downloads since 2013-09-03 

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

2,217

GB skrev:
Klavhed skrev:

Å jag i måndags. Ska vi öppna rikstäckande service verkstad för luftkylt?  : ICQ/ae

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2,218

25hpman skrev:
GB skrev:
Klavhed skrev:

Å jag i måndags. Ska vi öppna rikstäckande service verkstad för luftkylt?  : ICQ/ae

ICQ/ag

2,219

Då kan jag haka på , vart arbetslös sen vecka 32  ICQ/ab

ringde på ett idag , så man tur så kanske dom ringer in en igen  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

2,220

Precis "hemkommen" till hotellet i Bromma igen efter en sväng till Sala. Hämtade ett par bubblaskärmar, som inte var som de utlovats att vara...men det gjorde inte så mycket. I gubbens skrothörna stod en Hazet vagn , o han menade att jag kunde ju ta den med. Döm om hans förvåning när jag med ett vant handgrepp fällde ihop den o lastade den in den i bagaget på bilen, iför min Hazet tröja.
Gubben sa ".....men, det står ju samma sak på vagnen som på din tröja...." Precis, sa jag o hoppa in i bilen  o körde iväg.   Default/lol  Default/lol  Default/lol

2,221

25hpman skrev:

Precis "hemkommen" till hotellet i Bromma igen efter en sväng till Sala. Hämtade ett par bubblaskärmar, som inte var som de utlovats att vara...men det gjorde inte så mycket. I gubbens skrothörna stod en Hazet vagn , o han menade att jag kunde ju ta den med. Döm om hans förvåning när jag med ett vant handgrepp fällde ihop den o lastade den in den i bagaget på bilen, iför min Hazet tröja.
Gubben sa ".....men, det står ju samma sak på vagnen som på din tröja...." Precis, sa jag o hoppa in i bilen  o körde iväg.   Default/lol  Default/lol  Default/lol

ICQ/ad

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

2,222

25hpman skrev:

Tack för besöket efter din shoppingrunda på mina domäner... ICQ/ab
Alltid lika roligt att tjöta en stund.

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

2,223

O tack själv för kvällsmaten.  ICQ/ab

2,224

Gårdagens vw händelse var ganska rolig.

Jag fick ett tips på Fuchsfälgar via SMS. Jag tackade för tipset, men kunde inte komma på vem personen som tipsade mig kunde vara. Det var en person i Skåne som hade tipsat mig.

Men det visade sig att han inte heller visste vem jag var. Han höll på med Porsche och skulle tipsa en annan Porschekille om dom, men råkade knappa in fel nr.

Skapligt sammanträffande sms:et som gick fel hamnade hos mig som också kunde ha varit intresserad av dom. Helt sjukt egentligen.

2,225

Demian skrev:

Gårdagens vw händelse var ganska rolig.

Jag fick ett tips på Fuchsfälgar via SMS. Jag tackade för tipset, men kunde inte komma på vem personen som tipsade mig kunde vara. Det var en person i Skåne som hade tipsat mig.

Men det visade sig att han inte heller visste vem jag var. Han höll på med Porsche och skulle tipsa en annan Porschekille om dom, men råkade knappa in fel nr.

Skapligt sammanträffande sms:et som gick fel hamnade hos mig som också kunde ha varit intresserad av dom. Helt sjukt egentligen.

Haha Ödet !?  ICQ/ad

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab