Bra jobbat. Ser fram emot att se den någon onsdag.
snyggt snyggt
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
har börjat montering av inredning, rengöring å pyssel som tar en j-kla tid.

Provmonterade frontspoilern idag också, nu börjar man längta ut ur garaget.

Har jagat repsats till bromsoken runt hela världen, sen hittade man dem på hemmaplan tack vare Proffs Bildelar
Klossar och monteringssats ser helt nytt ut från donatorbilen så det som saknas nu är en bromssköld, får köra med en rostig tills det dyker upp nåt.

Inredning på plats, snart är det uppstart !!

Snyggt jobbat!
idag landade det delar från Thailand också så bromsarna kunde sättas på plats med nya slangar, renoverade ok, knappt använda klossar och ny monteringssats, blev som nytt !

Galant, Höstcrusingen 31/8 ska den rulla 
Provkörd nu, ut och in ur garaget allt verkar funka, saknar dock grenrörspackning innan nån längre provtur kan genomföras.
har slitet mitt hår i förtvivlan över att bakljusen inte vill funka. Ikväll hittade jag orsaken , ett kabelbrott mitt i en kabelhärva från rattstång ut i motorrummet, vad är oddsen för det eg. Därav fanns det en lös dragen sladd som jag inte fattat vad den skulle vara till, men nu vet jag !
hmm, det är nåt skumt i riskokaren 
Fick dit avgassystem och tänkte börja provköra på allvar, men den går ju bara på tre cylindrar.
Ur med stiften och 2:ans stift har elektroden blivit ihopknackad så det inte är nåt gap.
i med ett annat stift provstartar och det blir likadant igen. Med vad nu då !? Motorn är orörd, fungerade när den lyftes ut bilen. Mäter från öd och det är gott om plats upp till tändstiftet, kollar de andra stiften och ser att 1:ans stift också saknar gap och de andra ser också ut som de är lite tilltryckta.
Va sjutton är det som händer, har det kommit omalt ris i cylindern, har jag glömt fylla soya i vevhuset, fattar inget.
Har en annan motor får väl kasta i den istället, suck å stön 
Har du haft bort stiften innan provkörning? Är det rätt stift? Kan det ha varit någon som köpt förlänga,stift och löst med brickor och som nu efter renovering inte är kvar?
det var min första tanke också, men det är rätt stift helt vanliga BP6E och mäter jag till ÖD är det gott om plats. Kan vevlagren vara så glappa att kolven slår så mycket uppåt att den slår i när motorn går och när jag drar runt motorn så är allt normalt.
115 2013-08-23 07:40:43 Senaste redigerad av Piraten (2013-08-23 07:41:07)
När riskokarna stått för länge brukar stakarna svälla och bli längre
Nää, men att det sitter för långa stift i är nog rätt! Kolla med stiften i den andra motorn.
Kul projekt, den modellen är snygg 
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
116 2013-08-23 08:30:53 Senaste redigerad av t100r (2013-08-23 08:31:42)
det är väl bambu i stakarna 
det sitter samma stift i båda motorerna, iaf lika långa stift
kortare stift gjorde susen (BP6H), men frågan kvarstår vad kan ha ändrat sig som orsakade att stiften mötte kolven på två cylindrar?
Hur mycket planade du toppen?
Garagetomten har nog varit där och smygplanat lite! 
Har ju inte öppnat motorn alls vad jag vet... Endast penselrenoverat :-) massa skumt!
Skulle man inte måla insidan av cylindrarna och toppen ? 
Framrutan isatt, bara lite smågrejor att fixa nu


Riktigt bra! 
