Jag har nu börjat jobba lite med den vita 62:an som jag köpte tillsammans med den svarte.
Har skrapat rent golvet från ljudisolermattan, han såg hyfsad ut. 2 små lagningar men det visste jag.
Var och köpte mig ett 6v batteri, för jag hade fått i motorn i bilen, så tanken var att jag kunde köra bilen i stället för behöver putta omkring den.
Första försök gick inte så bra, hände inte ett dugg. Hade gnista fram till fördelar locket med inte vidare.
Upp till mitt garage för att hämta ny fördelar lock och rotor. I med grejerna och han ville starta puttelite.
Vad är det nu då tänker man. Kunde sedan härleda till problemet, ingen soppa..
Tog isär bränsle pumpen och vad får man se, jo det här:

Inte så underligt att han inte fick någon soppa.
Så en resa till mitt garage igen och fiskade upp 2 soppa pumpar. Leta fram en ny packning och på med lite fett. Nu skall det provas.
Efter ett försök så började han väckas till liv igen. Motorn gick.. Äntligen. Men både laddningslampan och olje trycks lampan lyste så jag stängde snabbt av motorn.
Jaha, vad är det nu då. Letade och letade och fann att jag hade förväxlat oljetrycks och laddnings kabeln. Klantarsel..
Efter bytet av kabel, så lyste laddningslampan lyste fortfarande.. Hade inte tid att kolla det, så det får bli ett ryck till på tisdag
och se om jag kan lösa fallet. Han laddade i alla fall 6,8V, har för mig att den ska ladda mer. Kanske laddningsrelät?
Tur att jag har en extra på den svarte..