Goder afton Vänner och bönder! Efter ännu ett par veckors slit så är det väl dags med en uppdatering kan man tycka så väl bekomme...
Bakvagnen blev sänkt och återmonterad i förra inlägget iaf och då var det då dags för framvagnen kan väl alla räkna ut. Mekade isär allt löst men lät stommen vara kvar, tjongade med stora släggan ur låsklumparna och kapade upp en springa. Slipade sen ur låsningen som håller klumpen, svetsade dit splinesbrickorna och monterade tillbaka allt i omvänd ordning. Bra så långt? . Låter väl lätt ? Som när Martin Timell bygger en 400 kvm brygga på TV typ... Max en halvtimme liksom..
Jodå, jag gjorde allt så åxå, precis som när Tommy Wärn och jag sänkte den gröna pickisen jag hade tidigare. Då tog det totalt 4 timmar på ett ungefär men nu vettefan om 10 timmar räckte!
Allt som kan sitta fast gjorde det. Rejält. Allt som kan vara i vägen var det. Rejält. Allt som kan ställa sej på tvären gjorde det.Rejält. Men jag kom så långt att börja återmontera sent på måndagkväll.
Tisdag. Som tur var så var UFO hit för att hämta grillen vi skulle ha på VWATER Jag hade karossen ståendes efter ett tidigare oseriöst rodbygge och som jag fixat till under rasterna på jobbet under samma tokmekarvecka men är numera då en grill. Blev ganska lyckad tycker jag!

UFO hoppade iaf in i smedjan som jourhavande psykolog och assisterande mekaniker och med gemensamma krafter och två nötter är bättre än en tombola så fick vi ihop skrotet till slut. Tack för det!

Men då var det redan tisdag, klockan var 21.30 och jag skulle besikta på torsdag morron. Lufta bromsar, laga lite rost,kolla lyktor,lägga om två hjul, fixa laddningen osv osv... Lätt stressad alltså. 21.35 ringer det och en kvart senare svänger tidningen Klassiker in på gårn med en ´56 cab!
Kul med besök men inte nu helst...
Jon Remmers är ju medlem här och alltså VW kille och Claes på bilden är det inte men har vett att uppskatta livets goda ändå. De hade lånat bilen från nån i Uppland ( nån från BV ? ) och var på en Hälsinge tour för framtida inslag i tidningen. Får väl se om man är med på nåt hörn senare men där försvann resten av den kvällen.
Okej. Onsdag kväll. Fixa laddning var det ja.. nähä, fick inte till det..nyladdat batteri räcker... lufta bromsar var det ja..nähä, fick inte till höger bak.. Nåja tre bromsar är bättre än ingen. Rostlaga lite då. Random plåtbitar och silvertejp användes friskt för att få till bakskärmar. Främre tvärbalk lagade åxå, fast lite bättre än med tejp.
Och lite allmänt pyssel senare så ansåg jag att med den här tidsnöden så blir det inte bättre. Provkörde dock en lite tur runt byn och här är nuvarande stuket.
Ett yttre bak, sänksatsen på mitten fram och med 145:or fram och 165:or bak på typ 1 fälgar.

Men för första gången i mitt liv så åkte jag på torsdag in på Bilprovningen med en medvetet fusklagad och en egentligen inte alls besiktningsklar bil men va fan, jag tar tvåorna bara jag kommer till Bollnäs och VWATER !
Men så gick det så här åxå..... Torsdag den fjärde juli i nådens år 2013 är ett lågvattenmärke i min karriär som bilbyggare....

Fortsättning följer! 

Hmm.... mystiskt. Eller?