Qpark, ja... De lyckades med konststycket att ge mig min första P-bot innan jag ens hade satt foten på gaspedalen för första gången. På den tiden när man hade moppe så parkerade jag den vid ett cykelställ, som jag alltid hade gjort... Tror ni inte att det satt en liten gul lapp fastklämd i sätet när jag sen kom tillbaks till den nån timme senare! "Olaga parkering" á 600 spänn... Jaha ja. Det var ju sura pengar för en fattig student, men tydligen var det en "gråzon", dvs. att det inte är mot någon lag att parkera där, men man kan inte heller överklaga om det kommer nån sur P-lisa och letar efter nån som han kan förstöra dagen för. 
Sen har de ju "razzior" också... Minns när ett företag jag jobbade för skulle ställa ut på malmömässan något år sen, och alla utställare kom med montrar etc i släp i början på dagen och backade upp nära ingången för att det skulle vara lättare att bära... Plötsligt kom 3-4 Q-parkbilar insvängandes på parkeringen, och ut ur varje hoppade 4 snubbar och började skriva lappar och fota som om de hade varit paparazzi på någon galakväll... Alla bilar blev lappade. Vi försökte förklara för de att så tunga montrar inte kan lyftas hur långt som helst (parkeringen var en bit bort), men självklart ville de inte lyssna.
Sorry för lite OT, din historia påminde mig om mina.
Lycka till, du borde få rätt om du väljer att överklaga, speciellt med tanke på att du tog en bild på det själv. 
Mvwh Dennis