1

Nån som vet hur de går till väga lr som gjort de förr??

Fick nämligen den en bot då ja skulle hämta bilen efter att vart på förlossningen.

Bot säger att biljetten inte ligger synlig. Ja vet inte om parkeringsnissen glömde glasögonen hemma. Ja tycker då den ABSOLUT ligger synligt.

http://forumbilder.se/CET87/3image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

Kolla biljetten för de ska betalas rätt snabbt, men bara lämmna in ett protest. står säkert på biljetten hur du ska göra. (De fottar alltid i rutan när de bötfäller)

Bubbla -62
Buss -60

3

Du måste betala in först och överklaga.
Det står på boten hur du gör.
Dom kommer att neka din överklagan och hänvisa till bildbevis.
Du ber att få tillgång till den bilden annars tinget.

Är du säker på att du gjort rätt så gå all in.

Det var nyligen en som blev frikänd eftersom dom inte hade bildbevis. ( den anklagade hade en egen bild)

Qpark?

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

4

Om det är Qpark så bötfäller dom typ allt som står still och hoppas på att du inte ska överklaga.
En kompis hade precis samma problem som dig, dom sade att biljetten inte var synlig. Hon överklagade men blev nekad, då hotade hon med pressen då fick hon tillbaka pengarna fort

Nytt mob nr...

5

Det är helt stört att man ska behöva straffas med att betala innan det bevisats att man gjort fel.
Systemet är sjukt överhuvudtaget.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

6

Betala först som sagt, sen är det bara att gå till polisen och berätta vad som hänt så får du en liten lapp att fylla i. Jag har överklagat några stycken, en gång när jag kom och skulle hämta bilen efter jobbet hade de ställt avspärrningar runt hela parkeringen och plockat ner P-skyltarna EFTER jag parkerat. Det gick till tingsrätten och där totalsågade jag deras egen bevisning. De uppgav att de hade fotat med flera timmars mellanrum men det var tydligt att det bara var nån timme emellan eller så bland annat. Eftersom det är en civil mot staten så kostar det inget att överklaga (förutom aningens högre belopp på skattsedeln nästa år kanske hehe). Jag vann iaf i tingsrätten, det gick vidare till nästa instans där jag vann och de överklagade till HD som inte tog upp ärendet. Otroligt skönt med tanke på att både polis och ansvarig för såna frågor hos kommunen satt med vid tingsrätten och var väldigt stöddiga och nedvärderande mot den knappt 20-åriga snorunge som satt där och tjafsade mot dom hehe.

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

7

..... är det rätt reg nr på böteslappen.... tänkte om de lappat fel bil eller om den som fått den chansat och flyttat den till din bil...... sånt händer ju tyvärr.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

8

tribaliztic skrev:

Betala först som sagt, sen är det bara att gå till polisen och berätta vad som hänt så får du en liten lapp att fylla i. Jag har överklagat några stycken, en gång när jag kom och skulle hämta bilen efter jobbet hade de ställt avspärrningar runt hela parkeringen och plockat ner P-skyltarna EFTER jag parkerat. Det gick till tingsrätten och där totalsågade jag deras egen bevisning. De uppgav att de hade fotat med flera timmars mellanrum men det var tydligt att det bara var nån timme emellan eller så bland annat. Eftersom det är en civil mot staten så kostar det inget att överklaga (förutom aningens högre belopp på skattsedeln nästa år kanske hehe). Jag vann iaf i tingsrätten, det gick vidare till nästa instans där jag vann och de överklagade till HD som inte tog upp ärendet. Otroligt skönt med tanke på att både polis och ansvarig för såna frågor hos kommunen satt med vid tingsrätten och var väldigt stöddiga och nedvärderande mot den knappt 20-åriga snorunge som satt där och tjafsade mot dom hehe.

Bra gjort. Vet man att man har rätt ska man FAN inte ge sig!  ICQ/af

"Daddy Cool"

9

Ja tyvärr stämmer reg numret. Jodå nu jävlar kommer gnällgubben fram. Ja tänker då inte betala för något som inte stämmer. Lappen ligger ju i vindrutan. De ser väl vem som helst.

Ragtop 60 No name

10

Du borde betala, även fast du hatar det.
Men jag vill också veta vad som händer om man strider emot utan att betala, så välkommen.

11

Bäst är att betala och sen överklaga... Annars blir det en helt ny instans som hoppar in med massa kravbrev.

Jag stod utanför mitt jobb efter 8 på kvällen... Då fick jag pbot. Lycka till att försöka överklaga. Dem är helt dumma i huvudet. Varenda p-vakt är en reinkarnation av Hitler!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

12

Näe ja har tänkt att först betala o sen strida. Är dumt att göra dom mer griniga än va dom är.

Ragtop 60 No name

13

leguanen skrev:

Näe ja har tänkt att först betala o sen strida. Är dumt att göra dom mer griniga än va dom är.

Bra där, men systemet är stört.

Lycka till nu!

14

Qpark, ja... De lyckades med konststycket att ge mig min första P-bot innan jag ens hade satt foten på gaspedalen för första gången. På den tiden när man hade moppe så parkerade jag den vid ett cykelställ, som jag alltid hade gjort... Tror ni inte att det satt en liten gul lapp fastklämd i sätet när jag sen kom tillbaks till den nån timme senare! "Olaga parkering" á 600 spänn... Jaha ja. Det var ju sura pengar för en fattig student, men tydligen var det en "gråzon", dvs. att det inte är mot någon lag att parkera där, men man kan inte heller överklaga om det kommer nån sur P-lisa och letar efter nån som han kan förstöra dagen för. ICQ/ae

Sen har de ju "razzior" också... Minns när ett företag jag jobbade för skulle ställa ut på malmömässan något år sen, och alla utställare kom med montrar etc i släp i början på dagen och backade upp nära ingången för att det skulle vara lättare att bära... Plötsligt kom 3-4 Q-parkbilar insvängandes på parkeringen, och ut ur varje hoppade 4 snubbar och började skriva lappar och fota som om de hade varit paparazzi på någon galakväll... Alla bilar blev lappade. Vi försökte förklara för de att så tunga montrar inte kan lyftas hur långt som helst (parkeringen var en bit bort), men självklart ville de inte lyssna.

Sorry för lite OT, din historia påminde mig om mina. ICQ/ae Lycka till, du borde få rätt om du väljer att överklaga, speciellt med tanke på att du tog en bild på det själv. ICQ/ab

Mvwh Dennis ICQ/ab

15

Ett tips är att kolla era parkeringsböter så att det står rätt.
Har fått en riven pga att man skrivit att jag stått parkerad mot färdriktningen på böteslappen. Gick till polisen och sa som det var att jag parkerat fel mot datumzonen men att man inte får hitta på egna/osanna saker att skriva. Böteslappen var felaktigt utskriven av polisen.