Det går framåt med din framvagn Anton.
Jag tog mig friheten att korta den 3 mm mer än vad du ville för att få ett jämt mått på framvagnen.
Så nu är den 830mm bred istället för original 883mm. Jag ska svetsa ihop den nu under veckan så efter påsk kan du börja jobbet med att få ner den på hjul igen 
101 2011-04-17 23:10:53 Senaste redigerad av Franke (2011-04-17 23:13:36)
Den kortningen blir ju ungefär 50mm, eller ungefär två tum och det är exakt så mycket jag kortat. Så vill du ha en referens på hur långt i hjulet kommer, med en tum avsmalning, plus de flippade spindlarnas effekt, har du min vagn att utgå ifrån. Jag har ju dock aluminiumfälgar och de bygger ju utåt en aning mer än original. Jag ångrade att jag inte tog fyra tum, så att jag kom innanför förstärkningen i skärmkanten, men med plåtisarnas bättre ET kommer du nog tillräckligt långt in. Ska bli spännande att se!
Anton, nu när du ändå ska sänka, så tycker jag du ska lacka den röd och vit och bygga hembyggd camber å montera reservhjulet i fronten.......

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Franke: Det blir toppen!
Kee: Vart hittar jag bilder på din pickis?
Danne: Det är ju därför jag tagit lös hjulet från domänbussen 
Typ 2 klubbens hemsida gissar jag att du hittar flertalet bilder på kees buss
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Blir kul att se denna!!
Typ 2 klubbens hemsida gissar jag att du hittar flertalet bilder på kees buss
Vilken energi du har!!Äter du Duracellbatterier till frukost!Kanon fint blir det !!!! 
Svårt att hitta en bild i bloggen som visar framhjulets läge riktigt bra. Tänkte att du skulle slippa leta igenom hela bloggen, så här är en bild:

Håller på att skrapa underredet på en splitbuss och har några frågor och du kanske även kan ge mig lite tips.
Vilken Hagmans grundfärg kör du med, spray eller pensla du?
Tål den två komponents färg?
Vad använder du för verktyg för att ta bort underredsmassan och djupare rost?
Vad rengör du med innan du grunda?
Jag känner att det kommer bli svårt att komma åt och verkligen få bort all underredsmassa, rost och skit.
Tack på förhand.
Jag skrapar med en vanlig morakniv och sen slipar jag innan jag penslar på färgen..
Har dolat på lite med bussen idag.. Kittat svetsfogar i hytten och grundat bakpartiet. Skrapar bort gammal färg i bagaget sen ska lastrummet slipas. Fick mail från Franke ett framvagnen är klar, ser lovande ut 

Du ligger ju inte på latsidan heller.....
Framvagnen ser ju riktigt nice ut.
Fy ... vad snyggt det blir
riktigt snyggt jobbat..
jag gillar din framvagn vad fick du betala för den?
Kolla aktuell dagskurs hos Franke.com
Anton... du har ett PM
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Vilket bra jobb du gjort/gör! 
Tack Thomas!

Jag har slipat runt rutor och grundat ikväll.. Drog även på med första varvet grund under hytten.
Så! Nu är långväggens insida grundad och kittad ner mot golvet och bakskärmen.

Nulägesrapport hur bussen står nu. Imorgon borde jag få tillbaka framvagnen. Jag längtar efter att få ner bussen på hjul igen. Nu när solen värmer är det härligt att kunna rulla ut bilen och jobba ute. Innan jag ställer den på hjul igen måste jag skrapa klart och måla upp bakre delen av ramen. Samt spruta på body. Någon som kan tipsa vilken jag ska köpa?
Snart är ju bussen klar, iallafall med det tempot du håller. Snyggt blir det!
Har du bestämt färg på bussen?
Nix
Lutar åt grå/vit, duvblå eller mango/vit
Läckert.
Blir ju sugen på att köra igång.
Såg en matt mango- eller olivgrön Splitbuss med logga i en gammal tidning, xjukt snyggt var det!
Läckert.
Blir ju sugen på att köra igång.
Berätta vad du ska köra igång då 
Upp med en byggtråd!

Ikväll har väggen bak mot skuffen blivit slipad, grundad och kittad ner mot golvet
Inte för att inkräkta på ditt fina jobb men jag hade nog dragit ett penseldrag över kittsträngen för att försegla ytterligare men det är ju för sent nu.
Dessutom vet jag inte om det är rätt men plåtskallarna brukar göra så på bilarna vi får in på lackverkstan.