1

Hallå! Jag vill köpa en mycket frisk motorlucka till bubbla 58-63 (alltså lilla näsan). Färg spelar ingen roll. Gärna NOS. Tack på förhand! [email protected] / 073-9847436

"Daddy Cool"

2

Kolla med Bill som säljer en splittbubbla på Blocket i Kalmar...han har haft lite NOS-plåt i lager.

Sen är det för övrigt inte samma lucka från 58-63, det skiljer på pressningarna i mitten runt näsan, o man delar väl upp det som 58-61 o 62-63. Onödigt nörd-info från Skåneland.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Tack för tipset! En fråga bara... även om pressningarna skiljer, så passar de väl iaf på min sena 63/tidiga 64? Är det någon påtaglig utvändig kosmetisk skillnad att tala om? Tack igen!

"Daddy Cool"

4

Nej, men de tidigare är väl lite snyggare kanske. Mittvecken svänger ut vid näsan på den tidiga o på den sena så planar de ut innan näsan.

Passar går bägge två.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Jag har en. Den högra luckan. http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=17737
Ingen rost inga bucklor men smutsig på insidan.

[

6

Sorry för att jag skriver i annonsen, men jag tror faktiskt jag måste rätta hpmannen här. I mina ögon så är 58-63 identiska. -64, när den breda näsan kom, så planar pressningen ut innan nummerskyltbelysningen, men på alla 62:or och 63:or som jag har haft, så har de sett ut som luckorna på 58-61.
Hör av dig om du vill att jag ska ta bort inlägget. /Anders

VW 1200 -60
VW 1300 -66

7

Hej!

Har en motorluckan från -59. Blå och i bra skick skick utan rost. Tror dock det är exkl. infästningar och fjäder. Kan kolla mer noga om det skulle vara intressant.

Vw Typ 2 -74 late bay camper

8

Hallå! Sorry, men jag har hittat en redan - har bara glömt att skriva det i tråden. Tack iaf!

"Daddy Cool"

9

Ok, sweet.

Vw Typ 2 -74 late bay camper