Hallå! Jag vill köpa en mycket frisk motorlucka till bubbla 58-63 (alltså lilla näsan). Färg spelar ingen roll. Gärna NOS. Tack på förhand! [email protected] / 073-9847436
Kolla med Bill som säljer en splittbubbla på Blocket i Kalmar...han har haft lite NOS-plåt i lager.
Sen är det för övrigt inte samma lucka från 58-63, det skiljer på pressningarna i mitten runt näsan, o man delar väl upp det som 58-61 o 62-63. Onödigt nörd-info från Skåneland.
Tack för tipset! En fråga bara... även om pressningarna skiljer, så passar de väl iaf på min sena 63/tidiga 64? Är det någon påtaglig utvändig kosmetisk skillnad att tala om? Tack igen!
Nej, men de tidigare är väl lite snyggare kanske. Mittvecken svänger ut vid näsan på den tidiga o på den sena så planar de ut innan näsan.
Passar går bägge två.
Jag har en. Den högra luckan. http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=17737
Ingen rost inga bucklor men smutsig på insidan.
Sorry för att jag skriver i annonsen, men jag tror faktiskt jag måste rätta hpmannen här. I mina ögon så är 58-63 identiska. -64, när den breda näsan kom, så planar pressningen ut innan nummerskyltbelysningen, men på alla 62:or och 63:or som jag har haft, så har de sett ut som luckorna på 58-61.
Hör av dig om du vill att jag ska ta bort inlägget. /Anders
VW 1300 -66
Hej!
Har en motorluckan från -59. Blå och i bra skick skick utan rost. Tror dock det är exkl. infästningar och fjäder. Kan kolla mer noga om det skulle vara intressant.
Hallå! Sorry, men jag har hittat en redan - har bara glömt att skriva det i tråden. Tack iaf!
Ok, sweet.