Jag praktiserade på en Toyotaverkstad för en himla massa år sen och då hade Camryn problem med att ventilerna kunde fastna i styrningarna då körde vi med diesel man kunde även använda bromsvätska men diesel var ju lite fetare åtminstone på den tiden.
Tillvägagångsättet var, motorn ljummen ca 2-3000 varv, en flaska diesel ca 3-4dl med slang i koppla på slangen på insuget o parera med gasen så inte motorn dör.
Oftast så hjälpte det, de som man fick plocka av toppen på var skinande rena inuti.
Ett tips är att vara utomhus långt ifrån bebyggelse för det ryker nåt överjävligt.
De gamla meckarna sa även att så gjorde de ofta förr just för att sota ur topp o förbränningsrum.
Sen kan man ju undra hur mycket man minskade livslängden på katalysatorn men jag hörde inget om att någon gått sönder efter det indianknepet iaf.
1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(