...sitter jag här o funderar.
Det var tänkt att jag imorron skulle köra o hämta en typ 3 variant, jag har betalt handpenningen på 2.000:- resten skulle jag föra över på säljarens konto efter att jag hämtat bilen. Han kunde nämligen inte närvara då jag skulle hämta den där den står hos en bilverkstad utanför Halmstad....det fick mej att börja fundera, varför då?
Efter kontroll så är inte säljaren ägaren till bilen...
Den pappersmässige ägaren bor i Helsingborg och går inte att hitta något nummer till. Han har skulder hos kronofogden, det har jag kollat upp. Vid kontroll med Bilregistret så säger de att bilen i sej inte har några skulder, han har ägt den sen 80-talet. Den nye "ägaren" har haft den i 10 år utan att äga den...
Nu tänker jag så här; "Ägaren" vill bli av med bilen o säljer den till mej, men eftersom att han inte är med vid köpet, så har jag inget kvitto som säger att bilen är min, o jag har inte heller den rättmätige ägarens underskrift på ägarbytet heller. Nåra papper lär jag aldrig få efter att jag satt in kosingen på "ägarens" konto.
En tanke som slog mej är, att jag kan hämta bilen o sen säga till "ägaren" att skaffa fram papprena, sen får han betalt...men är jag inte lite olaglig då? Jag vill ju ha bilen, men inte ha något med farbror blå att göra.
Svårt fall, får väl acceptera att mina 2.000:- är brända nu...men jag har en ny mattsats som låg i bilen på min hylla istället, så helt kört var det inte.
Tänker ringa säljaren ikväll o fråga hur han tänkt göra, har redan messat honom om det, men inte fått svar. Lurfisk!