1

...sitter jag här o funderar.

Det var tänkt att jag imorron skulle köra o hämta en typ 3 variant, jag har betalt handpenningen på 2.000:- resten skulle jag föra över på säljarens konto efter att jag hämtat bilen. Han kunde nämligen inte närvara då jag skulle hämta den där den står hos en bilverkstad utanför Halmstad....det fick mej att börja fundera, varför då?  Default/hmm

Efter kontroll så är inte säljaren ägaren till bilen...  ICQ/ad  Den pappersmässige ägaren bor i Helsingborg och går inte att hitta något nummer till. Han har skulder hos kronofogden, det har jag kollat upp. Vid kontroll med Bilregistret så säger de att bilen i sej inte har några skulder, han har ägt den sen 80-talet. Den nye "ägaren" har haft den i 10 år utan att äga den...

Nu tänker jag så här; "Ägaren" vill bli av med bilen o säljer den till mej, men eftersom att han inte är med vid köpet, så har jag inget kvitto som säger att bilen är min, o jag har inte heller den rättmätige ägarens underskrift på ägarbytet heller. Nåra papper lär jag aldrig få efter att jag satt in kosingen på "ägarens" konto.
En tanke som slog mej är, att jag kan hämta bilen o sen säga till "ägaren" att skaffa fram papprena, sen får han betalt...men är jag inte lite olaglig då? Jag vill ju ha bilen, men inte ha något med farbror blå att göra.

Svårt fall, får väl acceptera att mina 2.000:- är brända nu...men jag har en ny mattsats som låg i bilen på min hylla istället, så helt kört var det inte.
Tänker ringa säljaren ikväll o fråga hur han tänkt göra, har redan messat honom om det, men inte fått svar. Lurfisk!  ICQ/am

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Hmmm... tråkigt.. Har själv en sak på gang nu. ang. den bubblan i Norrland, det visar sig, säljar har såld den etter han har foräret den bort til mej, så nu har vi en tvist.. ICQ/ac

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

3

Amenvafan!

Vi snackade ju lite om märkligeheten i allt senast.
Hoppas det löser sig.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4 Senaste redigerad av hamsedk (2011-04-20 16:45:25)

Vill det säga, nya ägaren har aldrig "omregistreret"den gennom  10 år, och allt som parkeringsavgifter etc är gått till förra ägaren? Default/hmm
Men kan du hitta något adress på förra ägaren eller något?

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

5

Nu har "ägaren" ringt, och menade på att det var ok att hämta bilen, men inte betala resten av pengarna förrän den stod regad på mej...han lovade att ligga på. Och det tror jag nog han gör om han vill ha kosing.  ICQ/af

Jag hoppas också att det löser sej. Harved finns på plats där imorron förmiddag o hjälper till med lastningen...  ICQ/ab

6

Kryssar fingre for dej...

7

lycka till! surt med sånt här.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

8

Innebär inte det att förre ägaren har betalat registerhållningsavgift i tio år? Låter inte som något man skulle göra för en bil man inte anser sig äga.

9

Tomas har fått huvudbry men det löser du säkert.
Det kan bli mycket lustigt när sådant händer.
Ser själv på mitt senaste köp .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10

Jag hade fel, nye ägaren har bara haft den i två år. Han tycker det var lite surt...köpte den för 2 år sen, tog motorvägen hem. Bilen tvärdör på motorvägen o han blir bärgad till verkstad....där står den kvar än idag. Den är fixad, men obesiktigad o så. Killen trodde att han hade en skuld på verkstan, därför har han inte hämtat bilen...men den skulden hade kompis till honom betalt, utan att tala om det.  ICQ/ad
1:a ägaren hade inte papprena tillgängliga då för två år sen, glömde sen att han skulle skicka efter nya....säger "ägaren"...vi får väl se vart det barkar hän. Jag hämtar bilen imorron åtminstone.

11

Hade önskat att jag kunde varit med imorgon men nu måste man jobba  ICQ/am

Medlem i Halmstad Luftkühlers

12

Samma här.
Har sjukt mycket att göra nu innan påsk.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

13

lycka till med hämten.. e skit tråkigt att bli lurad..  men det blir säkert bra.. roligt med varianter.. står och klappar min ..rost hög, den du såg på bild..

blev lurad med en tig svets på tradera.. kille med hundratalet possitiva omdömmen.. slutade med att vi är 45 st som polis anmällt honom.. detta var i september.. får c om åk-lagaren gör något.. ev peninga hälleri ICQ/am bra samhälle..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

14

michaelth skrev:

lycka till med hämten.. e skit tråkigt att bli lurad..  men det blir säkert bra.. roligt med varianter.. står och klappar min ..rost hög, den du såg på bild..

blev lurad med en tig svets på tradera.. kille med hundratalet possitiva omdömmen.. slutade med att vi är 45 st som polis anmällt honom.. detta var i september.. får c om åk-lagaren gör något.. ev peninga hälleri ICQ/am bra samhälle..

trist att bli blåst, Mycket skummisar i farten på tradera. Sen är det ju inte så kul att det inte är nån ide att anmäla till polisen om summan inte överstiger 1800kr (enligt polisen själv).

Va bra att det verkar lösa sig för dig 25hpman, du lägger väl ut bilder på varianten  ICQ/ab

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

15

Man kan heller inte stole på omdömen altid på tradera, jag fick en dårlig omdömme, men det var honom som inte hade skickat kontonummer, och han hade uppgivet fel nummer, och även nummeret på hitta kunde man inte komme i kontakt med honom på, och han svarade inte på mejl i en vecka. Och det är jag som fick dårligt omdömen Default/hmm

16

michaelth skrev:

du kan ju be åk lagaren att ta hand om din hög med rost.  ICQ/ae

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

17

Jo, bilen hämtad idag. Står nu i mitt garage...bilder kommer sen när ägandefrågan är löst. Först då kan jag börja att pyssla med den.  Default/hmm

18

25hpman skrev:

Jo, bilen hämtad idag. Står nu i mitt garage...bilder kommer sen när ägandefrågan är löst. Först då kan jag börja att pyssla med den.  Default/hmm

Då får vi hoppas att det löser sig ASAP. Väntar fortfarande på nyklar och papper på 63an.
Dessutom vart det väsen på den tredje arvtagaren som finns i danmark . Så det är nervigt här.

VW Typ 2 1967

19

På tal om det, Stefan, så var ryggen kass på stolen jag hade till dej.  ICQ/ac

20

25hpman skrev:

På tal om det, Stefan, så var ryggen kass på stolen jag hade till dej.  ICQ/ac

Inget av tyget som går att använda? Behöver i princip 10x30 cm . MAO en remsa .

VW Typ 2 1967

21

Jodå, så kört var det inte.

22

Lite smygbilder då

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/037-3.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/024-3.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/016-4.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/020-6.jpg

23

Alltid snyggt med variant. Fanns det speciellt takräcke för variant? Det där räcket skulle passa mycket bättre på min pickup ICQ/ab

[

24

Det är ett kortat räcke...inte helt dekorativt.

25

Vad snygg den är Tomas. Passar fint i garaget. Är frugan nöjd nu?
Ang takräcket, sälj det till harveds pickis.

Medlem i Halmstad Luftkühlers