Couldn't say. Men visst, det kan man ju i sitt stilla sinne fråga sig.
Kom monterad på bussen från us, superrostig på ytan, skruvarna genomrostiga satt som berget (=hade suttit några decennier på bussen).
Är massiv och väger bly. Numer sandblästrad grundad lackad. Fin och fräsch som en 15-årig fröken.
Enligt en tråd på The Samba lär de ha sett ut så, dock är den på TS ihålig..
Jag smider planer på att ha en Vespa 57 i originalskick därbak på en liten plattform. Enda orsaken till att jag ska montera den.
Skulle inte våga släpa på något tyngre då dess robusthet och tyngd/vikt verkar inte riktigt lira med de bultar
den till synes sitter fast med. Därav min efterlysning av instrux.
Den ser för proffsig ut så det har varit en del jobb. Läser högt från The Samba:
crofty wrote:
"I plan on making my own- it's only flat stock with holes drilled in it."
pyrOman answer:
"Much easyer said than done. Joe Slack made a duplicate of a similar one for the club bus. It requires some bending and shaping of the bar stock. He is a welder and has quite the ability to replicate nearly anything. After it was done, he said he ain't doing another one!
I usually consider myself to be able to do just about anything, but a man needs to know his limitations!"
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … =tow+hitch
Ingen Westfalia label, så.... visst. Du har antagligen rätt.
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│