1

Undrar om någon har specar eller en link med specar för dragkrokinstallation enligt bild.

Buss 65. Vill ha rätt tjocklek på skruvar samt montering enligt konstens alla regler.

Post's attachments

dragkrok.jpg, 103.1 kb, 655 x 495
dragkrok.jpg 103.1 kb, 124 downloads since 2013-06-28 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Westfalia kopia?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3 Senaste redigerad av luftgekühlt (2013-06-29 15:32:14)

Couldn't say. Men visst, det kan man ju i sitt stilla sinne fråga sig.
Kom monterad på bussen från us, superrostig på ytan, skruvarna genomrostiga satt som berget (=hade suttit några decennier på bussen).
Är massiv och väger bly. Numer sandblästrad grundad lackad. Fin och fräsch som en 15-årig fröken.

Enligt en tråd på The Samba lär de ha sett ut så, dock är den på TS ihålig..

Jag smider planer på att ha en Vespa 57 i originalskick därbak på en liten plattform. Enda orsaken till att jag ska montera den.
Skulle inte våga släpa på något tyngre då dess robusthet och tyngd/vikt verkar inte riktigt lira med de bultar
den till synes sitter fast med. Därav min efterlysning av instrux.

Den ser för proffsig ut så det har varit en del jobb. Läser högt från The Samba:
crofty wrote:
"I plan on making my own- it's only flat stock with holes drilled in it."
pyrOman answer:
"Much easyer said than done. Joe Slack made a duplicate of a similar one for the club bus. It requires some bending and shaping of the bar stock. He is a welder and has quite the ability to replicate nearly anything. After it was done, he said he ain't doing another one!
I usually consider myself to be able to do just about anything, but a man needs to know his limitations!"
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … =tow+hitch

Ingen Westfalia label, så.... visst. Du har antagligen rätt.

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

4

Vi har ett sånt där drag på VWHK:s klubbuss som borde vara Westfalia. Jag förstår tillverkarens kommentarer, för det där draget glider inte på plats av sig själv när man ska montera det själv. Jag har för mig att det sitter M8 bult till alla fästena utom de två bultarna i stötfångaren som är M6.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

5

nisslars skrev:

Vi har ett sånt där drag på VWHK:s klubbuss som borde vara Westfalia. Jag förstår tillverkarens kommentarer, för det där draget glider inte på plats av sig själv när man ska montera det själv. Jag har för mig att det sitter M8 bult till alla fästena utom de två bultarna i stötfångaren som är M6.

Det är korrekt, den glider inte på plats av sig själv. Tung som attan och den ska sitta rätt, ensam klarar man knappt att montera den.

Vid noggranare ockulär besiktning ser jag att det har suttit en metall label, har dock ingen aning om det var äkta Westfalia eller inte.

Jag är ända beredd att sätta en hunka på att det är det. Den ser för proffsig gjort för att vara fejk. Men det är bara jag.

6

.

Post's attachments

IMG_5747.JPG, 45.13 kb, 519 x 389
IMG_5747.JPG 45.13 kb, 121 downloads since 2013-06-30 

7

kanske....?

http://vintagebus.com/hitch/install/index.html

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

8

Det är korrekt.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

Perfekt! Snart sitter den på plats enligt konstens alla regler.
Tack!