Tack för en helt underbar tråd. Hittade den för ca en vecka sen och har varit helt klistrad vid datorn.. Så där försvann min viktiga mek tid haha.
Stort grattis i efterskottKommer att bli trevligt att följa både detta bygge och dina nästkommande byggen, längtar lite tills ni sätter igång med T1-56 an..
Med vänlig hälsning från Hallandsåsen.
Tack för att du uppskattar tråden.. den ger mig också nöje..
Tack för gratulationen.. en kollega frågade hur jag känner mig.. tja som innan.. inte klokare inte rikare men lite mer tunnhårig..
ja ja så e livet..
Du säger att du längtar tills jag sätter igång med -56 an..J ag med.. jodå den har sin tid den med.. e såå kluven om ett Irs schassie med skivor runt om som jag vill..eller original .. gillar inte 100 % original, känns som tiden har sprungit ifrån gamla trum bromsar.. men för värdet borde jag ju
,, men egentligen är det skitsamma då jag inte e värde sökare....
Angående vem som bygger, det e endast jag
inga andra här , förutom frun som med lite fasa tittar in ibland, och meddelar att hon vill sova eller maten e klar
Nåväl.. någon har sagt, om det skall bli bra tar det tid.. och så sakta som det går nu, borde det bli bra
..
Klippte ett par plåtar till bakkant hjulhus, och sickade dom på jobbets "Lazze" sick o fals.. dom blev ganska så deformerade, och skeva jag har "Bara" en liten billig krymp hemma så jag kommer inte in ordentligt till att krympa. och tänkte inte på att använda jobbets pullmax.. så efter en del hammarmassage ,så e ena plåten lite mer rät.. resten blir bra när den sitter på plats. tanken e att ersätta den inböjda ytan "tå utrymmet" då hjulet tar i vid rattutslag+ att den e tunn o rostig i underkant..sen blir det lite mer old look genom detta har jag fått för mig..
Nej jag e ingen plåtslagare.. Men tror ev sträckmärken syns inte sen, under stenskottsskydd och invändig beklädnad.
Klämde väl på för mycket.. när jag rullade plåten.. e 1 mm tjock. gillar inte att jobba med tunnare, även om det förmodligen skulle vara helt tillräckligt med 0.7 mm tjock.
Placeringen.. jag brukar göra ämnen först, sen en kartong mall,och efter det inpassning.. fast som det e nu hinner jag inte det..
Tanken e att placera plåten från vecket i ovankant, ner till sidan på främre utriggarbalken.. pluggsvetsade överallt sen helsvets i innerkant och en fals mot ytterplåten..
Även ett par plåtar till främre hjulhus prefabbades.
Då jag stod själv och inte brydde mig att det blev lite krök i plåten e den redan lite formad.. blir lite som ett liggande p i formen, senare om man tänker sig långsidan ner (ta bort den raka ytan) .. ja ni förstår senare..
Håller på med stor städning. måste få in fruns bil på lyften ,oljebyte allmän service och för lite tjeck.. hon skall besiktiga på måndag.. befarar inget allvarligt , men vill kolla lite..
Mao helt plötsligt kommer 3 fronter fram i röran
. Splitt hytten som skall bli Dh -66 Eh med i svetsade tutt
blinkers..
Dvs dagen projekt, att sätta den på en enkel hjul ställning...för att kunna rulla ut den.. här med barndoor 3 pinnat vw märke dithängt..
Den andra fronten, som jag bygger sas. från scratsch.. med lite anpassning för bay karossen höjd .. lite andra mått
...
Bara måste ta tag i den, och göra färdigt rutramen..bla. ja blinkershålen skall svetsas till i frontplåten också !! med egentillverkat vw märke.. lite barndoor style.
Och en helslut frontplåt -64 skogsvrak.. kommer att slakta ut lyckt pottorna, till min bussfront. om jag inte hittar nya, till vettig peng någonstans.
vet inte om typ 1 pottor e kompatibla.
Så detta e morgonens update.. hoppas hinna något i dag förutom städa städa & städa.. och Yaris service.. suck..
/ Michael
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Kommer att bli trevligt att följa både detta bygge och dina nästkommande byggen, längtar lite tills ni sätter igång med T1-56 an..
och det är viktigt att hålla frun glad med... Du är nog nöjd o glad i kväll när allt är klart 
) Får skylla på mina kära morföräldrar som rättade en under min uppväxt. Bygget fortsätter att imponera på en som inte har dom plåtkunskaper som ni besitter. Det blev inget dåligt altare ni fick på väggen 

. och förhoppningsvis kan tandplågaren fixa ihop/bort min onda tand i morgon