Indigo 3000, klart underskattat svenskbygge! 
In America you drive on the parkway and park on the driveway...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Ej VW men cool ändå
Sidor Föregående 1 … 23 24 25 26 27 … 73 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Indigo 3000, klart underskattat svenskbygge! 
Och något heeelt annat
om man har en gammal traktor över

4 V8'or... 402meter på 7sek i 1973... nog rätt schysst ljud i den där!

Eftersom jag snöat in på Saab rätt mycket nu så tycker jag denna är häftig.
1000hk

V12 Rolls Royce Griffon i Nyköping
Nån här som kommer ihåg denna bil?

Det här bilen kommer jag ihåg helt klart..var på Hotrod Show i marmorhallarna det året o har för mig att den brann upp på vägen hem till England ?..hade en faster som bodde i Stockholm så dit var man o hälsade på lite då o då..var på Gärdet på någon musikfestival också på tidigt -70-tal..var mest hippies o proggare där o dom var ordentligt pårökta dom flesta som var där...utom vi då förståss..
S
![]()
Byggd av en tedrickande engelsman, John Dodd.
http://www.youtube.com/watch?v=OxMxFE37Sxw
Det här bilen kommer jag ihåg helt klart..var på Hotrod Show i marmorhallarna det året o har för mig att den brann upp på vägen hem till England ?..hade en faster som bodde i Stockholm så dit var man o hälsade på lite då o då..var på Gärdet på någon musikfestival också på tidigt -70-tal..var mest hippies o proggare där o dom var ordentligt pårökta dom flesta som var där...utom vi då förståss..
![]()
S
Scrooge skrev:
![]()
Vilket år? Har för mig att jag och några polare var och kollade på det utbrända vraket som stod på en bilskrot i Örebro. Minnet kanske sviker man börjar ju bli gammal... 
Bilen lever fortfarande i all sin prakt.
Den brann ja! Men john Dodd byggde upp den igen

notch63 skrev:Det här bilen kommer jag ihåg helt klart..var på Hotrod Show i marmorhallarna det året o har för mig att den brann upp på vägen hem till England ?..hade en faster som bodde i Stockholm så dit var man o hälsade på lite då o då..var på Gärdet på någon musikfestival också på tidigt -70-tal..var mest hippies o proggare där o dom var ordentligt pårökta dom flesta som var där...utom vi då förståss..
![]()
S
Scrooge skrev:
![]()
Vilket år? Har för mig att jag och några polare var och kollade på det utbrända vraket som stod på en bilskrot i Örebro. Minnet kanske sviker man börjar ju bli gammal...
Kring -74 skulle jag tro ?..här står lite mer.. https://www.flashback.org/t530138
S
riverman skrev:notch63 skrev:Det här bilen kommer jag ihåg helt klart..var på Hotrod Show i marmorhallarna det året o har för mig att den brann upp på vägen hem till England ?..hade en faster som bodde i Stockholm så dit var man o hälsade på lite då o då..var på Gärdet på någon musikfestival också på tidigt -70-tal..var mest hippies o proggare där o dom var ordentligt pårökta dom flesta som var där...utom vi då förståss..
![]()
S
Kring -74 skulle jag tro ?..här står lite mer.. https://www.flashback.org/t530138
S
Tack! Helt säker på att den jag såg inte hade stått på något släp, Jönköping stämmer nog inte heller. Kanske dags att släppa detta, minnet är ganska grumligt... hehe
Jaa..det var ju nåt år sen
tiden går.. tur att man är ung till sinnet iaf.. på pappret är man dock lite äldre..
S
Den brann i Alingsås.
Har varit ett program på rymdteven om honom nyligen och då bodde han i afrika........med bilen...
Hazzan

MadMax for the rich... 
var hittade du denna bilden..
Jag handlade MB300 tävlings bilarna i modellform, 8 olika hos Mercedes i Stuttgart för 10 år sedan. 300 har alltid varit en av mina drömbilar.. ..men är detta en av originalen bilarna eller en kopia?
var hittade du denna bilden..
Jag handlade MB300 tävlings bilarna i modellform, 8 olika hos Mercedes i Stuttgart för 10 år sedan. 300 har alltid varit en av mina drömbilar.. ..men är detta en av originalen bilarna eller en kopia?
Vet ej men bilden är coool : http://registro.mercedes-benz-clubs.com … e46811996d
MB får till det ibland...

På den tiden när F1 var lite mer avslappnat
James Hunt är kung. 
en pärla 
På den tiden när F1 var lite mer avslappnat
![]()
James Hunt är kung.
På den tiden sex var säkert och F1 farligt, nu är det tvärtom...........
Elefantbajs3000 skrev:På den tiden när F1 var lite mer avslappnat
![]()
James Hunt är kung.På den tiden sex var säkert och F1 farligt, nu är det tvärtom...........
Och kidsen som tror dom har hittat på ett nytt sätt att ha kepsen..... inget nytt under solen 
Mogge skrev:Elefantbajs3000 skrev:På den tiden när F1 var lite mer avslappnat
![]()
James Hunt är kung.På den tiden sex var säkert och F1 farligt, nu är det tvärtom...........
Och kidsen som tror dom har hittat på ett nytt sätt att ha kepsen..... inget nytt under solen
Skönt att han sitter med en öl också. 
Sidor Föregående 1 … 23 24 25 26 27 … 73 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Ej VW men cool ändå
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.