1

Som rubriken säger funderar jag på att slakta min -56a för att få allt jag behöver till ett kommande Speedster bygge. ICQ/ad
Då får jag en renoverad platta-fälgar/däck-renoverad motor-växellåda-rattstång, ja allt som behövs för att montera Speedstern på hjul.  ICQ/ag

Anus eller ok, nu blir man väl idiot förklarad här på BW.  ICQ/ae

stenis
orust

Post's attachments

P6080497.JPG, 399.71 kb, 1072 x 804
P6080497.JPG 399.71 kb, 144 downloads since 2013-06-09 

2

Haha svindlande tanke alltså. Jag skulle ju aldrig ens kommit på tanken. Måste ju vara mer ekonomiskt att sälja bulan och köpa nya prylar. Synd på en sån fin bula tycker jag.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

3

ANUS helt klart  Default/hmm  ..bättre att köpa ett vrak med slut kaross o rensa den o bara spara det du behöver till Speedstern..jag skulle köpt en med IRS bakvagn iaf..lite bättre väghållning  ICQ/ad 

S

4

För mig låter det sinnessjukt.Allt jobb förgäves ?

5

Måste vara en bottenplatta -68, ej senare.
Förstår ju att det är bättre att sälja än att slakta, men att börja leta delar igen när jag har allting färdigt,,,,,,,,,,,

Vet ju ej hur mycket jag kan få ut vid ev försäljning av "Bulan", måste ju täcka inköp av kaross, div delar, kompl platta-motor-växellåda-rattstång-pedalställ osv.
Men det är klart, med visat tidigare hjälp att hitta delar till Bubblan kanske det inte blir något problem.

stenis
orust

Post's attachments

P4070643.JPG, 104.99 kb, 816 x 612
P4070643.JPG 104.99 kb, 132 downloads since 2013-06-09 

6 Senaste redigerad av iooor_21 (2013-06-09 15:22:20)

Besiktigade bubblor -67 och äldre brukar gå och hitta riktigt fina för runt 15-20, har svårt att tro att du får mindre för din. Dvs du får mycket pengar över för delar

Lägg ut en annons på din bil, får du inte vad du anser den är värd så är det bara att slakta den för delar

Nytt mob nr...

7

My misstake, måste inte vara -68 och tidigare, ej 1302-1303.

Marantz skrev:

Måste vara en bottenplatta -68, ej senare.
Förstår ju att det är bättre att sälja än att slakta, men att börja leta delar igen när jag har allting färdigt,,,,,,,,,,,

Vet ju ej hur mycket jag kan få ut vid ev försäljning av "Bulan", måste ju täcka inköp av kaross, div delar, kompl platta-motor-växellåda-rattstång-pedalställ osv.
Men det är klart, med visat tidigare hjälp att hitta delar till Bubblan kanske det inte blir något problem.

stenis
orust

8

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/713698.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/713699.jpgHej!
Till mitt senaste bygge köpte jag en komplett rostfri platta med id för 2500:-
Karossen ink dålig platta med dörrar, huv skärmar etc köptes för 150:-
Komplett inredning som förvisso måste kläs om... samt en till motorlucka 400:-

Så billiga delar finns där ute. Och ganska lätt å hitta....  så under 3000:- . Visst karossen kräver lite jobb.    ICQ/ad men är komplett med allt....

Och din -56:a borde du väl minst få 85-90000:- för. Och säkert mer därtill. ..

Post's attachments

IMAG0397.jpg, 377.94 kb, 960 x 1280
IMAG0397.jpg 377.94 kb, 116 downloads since 2013-06-09 

9

Håller med föregående "talare". Du får inte slakta en så fin bil. Som Rogga säger, så går det att hitta grejer till hyfsade priser relativt enkelt.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

10

Du må ha speedster-feber nu, men efteråt så kan det ju kännas lite sådär  ICQ/an

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

11

om inte annat byta mot en lika/liknande fin men nyare bil så du får en slant imellan?

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

12

Lite av tjusningen i att hålla på med gamla bilar är väl att leta delar tycker iallafall jag + att man hinner fundera ut bättre lösningar under tiden mot ifall man har allt serverat.
Nu har du en renovering bakom dig och borde ha fått många bra kontakter.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

13

Hur många av -56:an delar vill du ha på ett speedsterbygge?? Kaross, motor, låda, bromsar o el går bort gissar jag, kvar blir platta med framvagn, rattstång o kanske något mer!! Kapitalförstöring de lux som jag ser det.

14

ANUS!! Din bil är ju grym. Nä hitta något annat å slakta. ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

15

Anus. Vore idiotiskt att förstöra en så fin bubbla.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

16

Förstår inte heller logiken i att det ens skulle vara försvarbart att slakta en så fin -56:a för att göra en glasfiber tvålkopp? Finns ju inget annat än chassit du skulle ha a vändning för och där kommer du ändå att uppdatera till modernare grejer. Resten av 56an skulle dessutom vara ännu svårare såld som lösa delar än som komplett bil...

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

17

anus. tror inte en ev projekttråd kring detta skulle bli uppskattat heller Default/hmm

18

Inlägget är mer en test för att kolla reaktionerna, anus vill man ju inte vara så det blir till att sälja bebisen.

stenis
orust

19

Jag tar med vinkelslipen. När börjar kapfesten

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

20

Tar du med dig 85.000 så är det inga problems,,,,, Default/lol

stenis
orust