Står i skedet att blåsa bilen inom en snar framtid! Har inte bestämt kulör till 100% men den blir iallafall ljus nertill (lotusvit) och mörk upptill, frågan är var lägger man skarven? I min hjärna var det självklart att lägga den i "vecket" över listen, men de flesta jag sett har skarvat jäms med listen...varför? Är det för de flesta kör 2K och att det helt enkelt blir enklast då? Jag kommer köra cromax pro (wb alltså) och då funkar det ju att maska direkt på basen å sen blåsa på färg nr 2 utan massa slipande och fula skarvar.
Har någon bra bilder på 2-färgslackeringar och hur ni fixat detta så mottages dessa gärna 
Jag tror de är så för att de är snyggt med kromlisten som bryter färgerna.
Samt så var dom gamla cabbarna lackade.
Så att de är för att de är lättare tror jag inte. Men visst någon kanske gjort de därför.
Bakom listen tror jag är snyggast. Det är så jag tänkte göra iallafall 
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Det verkar som dom flesta gör så
De är ju inte värre än att man får göra om om de inte blir bra 
Har man inga lister så blir det vecket. Har man lister så bakom dem, oavsett färg typ.. Men det är min smak, ni andra kanske tycker olika.
58 typ1
Jo, listerna har jag tänkt behålla, så lägger väl skarven där då!
Kollade just på Wheeler Dealers Trading up där Mike åker till Mexico för att köpa bubbla. Bland annat så åker han på en fan fest och kollar på stylade bilar. SAMTLIGA av dom som var två lackade var lackade vid vecket och inte vid listen. Såg faktiskt rätt fränt ut då dom valt gummi mellan framskärm och mellan plåt i samma nyans som lacken på sidan av bilen så det såg ut som om lacken började där. Kolla!
8 2013-06-12 20:21:05 Senaste redigerad av Handy (2013-06-12 20:27:16)
Tja, lägger man skarven i vecket så kommer skarven betydligt högre upp och därmed kommer "spetsarna" ovanför skärmarna längre bakåt resp framåt, den främre lägger sig i kanten med bagagehuven och sträcker sig då ända ned till mellanplåten fram, vart lägger man då skarven där? Visst har man kederlister i matchande färg så kanske det ser okej ut, men det är tveksamt estetiskt riktigt enligt min mening.
Jag la skarven i listen, även om jag inte har lister på min..
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand
Skönhet ligger som bekant i betraktarens öga... Själv kommer jag nog också lägga skarven under listen då jag gillar en modern old school look, Men jag tyckte det var lite kul att se dom varianter Mexicanarna körde på deras bilar. Men det är ju en smak sak. En del gillar rost bulor och solblekt och är nöjda så där jag ser mest en massa jobb med att få bilen blankt och rak och helt igen!