Som några av er vet så har jag en gammal(nåja) split stående i garaget. Nu har jag loat mig själv att ta tag i den igen, och började igår kapa mer i ramen, men några frågor uppstod:
Kapade bort främre vänstra tvärbalken (triangel), hattprofilen ovanför behövs bytas en bit också. Jag blev osäker om det är bara den(hattprofilen) ut mot hjulhuset, eller om den sitter innanför en annan plåt? Det är lappat och lagat samt just nu målat där på min så jag blir inte helt klok om det är det ena eller det andra?
Dessutom har jag en fundering på om jag törs ta bort min rambalk så som jag tänkt, man har ju hört skräckhistorier om säckande bussar. I dagsläget är bussen uppallad fram, och står på förlängda fjädersvärd med "kundvagnshjul" bak. Rambalken ifråga är helt av i höjd med främre tvärbalkarna och usel en bit bak.
Jag skulle vilja kapa loss hela biten till originalskarven mitt på, men vet inte om jag törs? Alla dörrar är i bilen, innergolvet helt och den är rätt styv nu som det är enligt vad jag kan se.
Hur ska jag bete mig? Är det bara att kapa av och se glad ut, eller skall jag palla om, svetsa förstärkningar eller nåt annat?
Snälla hjälp mig hålla farten uppe, det får inte åter igen bli år av stiltje.