Ja det är helt klart ett krav från min sida. helst ser jag att garaget ligger i vasastan/nortull/östermalm, men jag har ett garage som även med sina brister är väldigt nöjd med.
Okej, då har vi lite olika önskemål. Det är ju klart inte direkt en nackdel för mig med garage i innerstan, men det är ju knivigt om man ska ta sig till och från garaget på den bilburna årstiden, tullar, parkeringshysteri, för att inte tala om att ta sig till och från.
Har ju också eget tillhåll redan nu, även det med sina brister, men man får väga alla brister mot varandra...
53 2011-10-07 11:50:38 Senaste redigerad av Matajen (2011-10-07 22:00:14)
Hej, jag såg den här diskussionen och vill gärna vara med och dela garage.
Jag bor på Södermalm och hyr idag i Brandbergen så jag är intresserad av allt närmare stan.
Min bil, en typ 1, är körklar så jag behöver bara en uppställningsplats i bilens storlek och gärna plats för en hylla med prylar.
Är ute och kör rätt mycket så den kan inte stå alltför undanskuffad (förutom på vintern).
// Mattias
Hej, jag såg den här diskussionen och vill gärna vara med och dela garage.
Jag bor på Södermalm och hyr idag i Brandbergen så jag är intresserad av allt närmare än stan.
Min bil, en typ 1, är körklar så jag behöver bara en uppställningsplats i bilens storlek och gärna plats för en hylla med prylar.
Är ute och kör rätt mycket så den kan inte stå alltför undanskuffad (förutom på vintern).// Mattias
Kul, jag bor också på söder
Jag liksom er andra har också redan garage, som funkar. Tycker dock att det är dyrt. Men antar att man hamnar runt dom prisklasserna ifall garaget är beläget i/nära stan. Men jag tycker det vore skitkul ifall ett garage dök upp som fler kan "dela" så man slipper vara ensam.
Ja det där med att ha ett gemensamt garage har både fördelar och nackdelar. När jag bodde i Sumpan hade jag delat garage. Tyvärr var inte garagegrannarna de bästa, det kunde lånas verktyg som inte lämnades tillbaka och rätt vad det var stod ngn rostig donatorbil i vägen. Allt detta går ju att lösa med en bra disciplin och kommunikation. Det är ju trevligt med sällskap, men ibland blir det "mycket snack i liten verkstad" även om den sociala biten kan få en att över huvudet taget ta sig iväg till garaget. Som ikväll tex, jag hade nog varit i garaget om jag hade kunnat meka ostört och fanns chansen att någon annan var där, är det ju alltid med trevligare att köra vinkelslip tillsammans på var sitt objekt än att sitta hemma och häcka en fredagkväll...
Nåväl, vi håller ögonen öppna, men jag ser helst att det är utanför innerstan av tidigare nämna orsaker och om Kee får bestämma blir det även i söderort eftersom jag bor där.
Men jag är inte omöjlig, åker ju en del SL eftersom stans vägar oftast inte är farbara ändå, samt att det inte går att parkera någonstans...
En plats har blivit ledig i vårat mekargarage. Birger jarlsgatan nära 2:, 4:ans buss samt röd tub. Ring mig på 0761095104 om det är intressant.
Jag söker mekplats för en längre period i söderförort. Med eller utan grannar. Hör gärna av er till mig 0767139435
Som en ren chansning lyfter jag denna gamla tråd. En del vatten har ju runnit under broarna sen 2011 och jag har sagt upp mitt garage till förmån för omkostnader iom ett husköp, men efter ett antal år med verkstaden 13mil bort, börjar jag nu inse att jag inte hinner göra allt jag skulle vilja, några få helger om året när dessutom huset måste tas om hand om.
En mekruta här i stan vore himla trevligt att få parkera på, så jag undrar har det dykt upp något sen sist, eller kan man få ställa sig i kö i någons hobbygarage?