1

Vad säger Bilprovningen om:
- rostiga inre/ yttre sillar(sparklådor)
- lite halvruttna domkraftsfästen
- osynkade och grundinställda förgasare(med tanke på Hc och co)
- extralysen som sedan 80-talet endast tänds och släcks med en vippströmbrytare, alltså ej kopplat via helljusspaken.

Är förberedd på en arbetsorder på sparklådorna, men vet inte riktigt "allvarlighetsgraden" på sakerna ovan, etta eller tvåa eller bra att veta. Någon som vart med och fått tidigare punkter igenom besiktningen trots att dom är lite tvivelaktiga?

Bilen har längtat sen 1995 på att få rulla, och jag har gjort vad jag kan för att låta det ske, men måste bara få köra den till Bugrun ICQ/ab

Trasig, men inte förstörd...

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90

2

Beard skrev:

Vad säger Bilprovningen om:
- rostiga inre/ yttre sillar(sparklådor)
- lite halvruttna domkraftsfästen
- osynkade och grundinställda förgasare(med tanke på Hc och co)
- extralysen som sedan 80-talet endast tänds och släcks med en vippströmbrytare, alltså ej kopplat via helljusspaken.

Är förberedd på en arbetsorder på sparklådorna, men vet inte riktigt "allvarlighetsgraden" på sakerna ovan, etta eller tvåa eller bra att veta. Någon som vart med och fått tidigare punkter igenom besiktningen trots att dom är lite tvivelaktiga?

Bilen har längtat sen 1995 på att få rulla, och jag har gjort vad jag kan för att låta det ske, men måste bara få köra den till Bugrun ICQ/ab

Borde väl bara ge ett par 2:or och då får man ju köra i en månad. Jag har rost hål i tvärgående balken i fronten och hoppas att det bara ger en 2:a.

utan vw just nu... :-(

3

är det bärande delar som är rostiga blir besiktningen inte glad... och då är det ju ändå läge att laga?

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

4

Lagas ska det göras i vilket fall som helst, men jag vet inte om inre/ yttre sparklådorna räknas som bärande på en buss... Så om det räknas lika hårt som en bil med bärande kaross med dåliga sparklådor. Det hade varit grymt skönt att få igenom den med bra att veta punkter och slippa ombesiktning.

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90

5

Ja trösklarna är bärande på en buss... Men det är ju bara att åka bort o besikta så får du en to do list ICQ/ab

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

6

Och extraljusen kan du ju bara koppla väck? Så blir du av med en onödig tvåa, spelar dock ingen roll om de andra genererar tvåor.

Skicka upp bild på skadorna?

7

extraljusen skiter dom nog i, säger dom nåt kan dom ju vara "arbetsbelysning"

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

8 Senaste redigerad av vwestin (2013-05-24 18:31:38)

Trösklarna får vara rostskadade Max 50cm eller 50% "igenom" gäller även mjukrost. Extraljusen får inte kunna lysa samtidigt som halvljuset. Men som sagt, åk in och få en arbetsorder ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

9

Tack för all input. Extralysena ska kopplas ur bums då dom lyser i alla kombinationer.

Målet med besiktningen är att få en arbetsorder, men det hade varit himla skönt att få anmärkningar som kanske förhoppningsvis inte blir tvåor så att jag kan laga allt i lugn och ro och dessutom få köra den mycket. Motor, bromsar, el och mycket annat är nu i stort sett helt genomgånget och fullt fungerande. Då jag inte har någon bra bild på sparklådorna kan skicket förklaras med att trekanten i framkant har släppt på båda sidor, dom stående plåtarna helt hela och utifrån sett är det endast några småhål. Domkraftsfästena är som rostigast i skarven över till utriggaren.

På tisdag kl 15.25 smäller det. Hoppas på en pigg och entusiastisk besiktningstekniker ICQ/ab

Projekttråd med bilder kommer inom kort att läggas upp.

10

Gahmen/ VWestin: Bussen kommer för övrigt att förgylla sudret i sommar ICQ/ab då mitt föräldrahem är i Öja.

11

Ah, trevligt  ICQ/ag

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

12

Välkommen in på en fika ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar