Den var väldigt rostfri och lacken var ju fräch
Bilderna ljuger tyvärr en hel del
Har lagat ganska så mycket rost och lacken var långt ifrån fräsch på sina ställen
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Renovering vw bubbla 1957
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Den var väldigt rostfri och lacken var ju fräch
Bilderna ljuger tyvärr en hel del
Har lagat ganska så mycket rost och lacken var långt ifrån fräsch på sina ställen
Den var väldigt rostfri och lacken var ju fräch
Vilka piller går du på?
Lacken är ju helt slut... syns ju hur väl som helst... 
Jag postar lite fler bilder 

Lådan målad med silvermetalic och sen klarlack utanpå det 

Där så kom den på egna fötter igen
Men framvagnen måste jag ta bort och kapa bort sänksatsen och flyta om den, för som det är nu så är den alldeles för hög i lägsta läget 

Men om man skruvar bort skruven som håller fjäderpaketet på plats och låter den sjunka ner på genomslagsgummit ser det genast mycket bra ut
men så kan man ju inte åka omkring 

Så ser bottenplattan ut på undersidan 
Allt för idag Mvh Joacim
tänk på att karossen väger en del.. så sänk inte för mycket 
Köp lite blomjordssäckar och släng på så den simulerar verklig vikt.
Eller ta några ölgubbar och ställ där 
tänk på att karossen väger en del.. så sänk inte för mycket
Köp lite blomjordssäckar och släng på så den simulerar verklig vikt.
Eller ta några ölgubbar och ställ där
Vi har redan provat att stå på den längst fram för å tynga ner den men den blir fortfarande för hög 
Jag tycker det ser helt Okej ut, det ska väl gå att köra också..
Sen så "höjer" väl däcken rätt mycket.
Johan W skrev:Den var väldigt rostfri och lacken var ju fräch
Vilka piller går du på?
![]()
![]()
Lacken är ju helt slut... syns ju hur väl som helst...
Det beror ju på vad man jämför med, alla kan skaffa en ny lack, men en sliten orginal lack slår allt i min bok 
rogga skrev:Johan W skrev:Den var väldigt rostfri och lacken var ju fräch
Vilka piller går du på?
![]()
![]()
Lacken är ju helt slut... syns ju hur väl som helst...Det beror ju på vad man jämför med, alla kan skaffa en ny lack, men en sliten orginal lack slår allt i min bok
Fast det ser inge roligt ut när det är omlackat vid skärminfästningar och trösklar mm 
Jag tycker det ser helt Okej ut, det ska väl gå att köra också..
Sen så "höjer" väl däcken rätt mycket.
Men som det är nu så är den typ en 10 cm högre fram än bak 
rogga skrev:Johan W skrev:Den var väldigt rostfri och lacken var ju fräch
Vilka piller går du på?
![]()
![]()
Lacken är ju helt slut... syns ju hur väl som helst...Det beror ju på vad man jämför med, alla kan skaffa en ny lack, men en sliten orginal lack slår allt i min bok
X2000 , är så onödigt att lacka , kommer sig vare sig man vill eller inte bli dålig igen,och repor, bättre att skita i lacka
men som dem flesta säjer , det är din bil och du gör precis vad du vill med den. hade jag ägt den , eller något liknade så hade jag sänkt den och byggt den som en LA Onda bil som Kajan från blekinge byggde , cool som fan
lycka till med renoveringen.
Då kör jag på med lite mera bilder igen
Kommer bli lite rostlagning nu ett tag 

Karossfästet på andra sidan bort borrat, fanns lite rost där emellan...

Här har jag blästrat och borrat bort punktsvetsarna från kofångarfästet, plåten kappas bort inifrån för att få fästet kvar på sin plats 

Här har jag kapat bort en remsa som var sönderrostad, Fick svetsa dit en bit svetstråd mellan plåten där bak och kofångarfästet så bakplåten skulle bli på samma plats som innan 

Lite utav skärminfästningen fram behövdes bytas, skarven tennspacklas sen 
Det får nog bli allt för just nu kommer kanske fler biler sen 
Mvh Joacim
Lika bra att jag går igenom lite mer rostlagning medans jag ändå håller på och så vi ska komma till nu tid i renoveringen 

lite halvrostit under den dubbelvikta plåten

Botten på reservhjulsbaljan behövdes bytas så då tog vi bort hela frontplåten för att kunna göra det lättare och bättre 

Frontplåten slipades och blästrades plåtren 

Så blev det med den nya botten på plats 

Det där hörnet var helt uppruttet...
Snart är det färdigsvetsat i det här hörnet 

Svetsarna tillsnyggade med slipmaskin 

Och där är ytterplåten ditsvetsad är även tennspacklad och klar:)
Det får vara allt för idag andra sidan tar vi imorgon
OBS det här är första gången som jag rostlagar och svetsar så svetsarna kanske inte är dom snyggaste men jag gör så gott jag kan 
Då uppdaterar jag lite igen då 

stora hål efter en antenn igenlagda 

Mycket plåt behövde bytas är blästrat och fint på bilden också 

Plåtgrejen som håller fast gummilisten var det fult med rost under så den bockades upp mellan punktsvetsarna sen så blästrades det där. Vi målade med primer mellan och slog sen ihop det igen 

Den delen färdigsvetsad
alla svetsar tennspacklas 
Grymt jobbat. Bara att kämpa på med rosten till sist vinner man. 
Jag fortsätter 
Motorn som kommer användas som besiktiningsmotor kommer från den här brandsprutan 

Motorn urtagen och redo för en tvätt 

Blev lite skillnad efter en tvätt
även "tvättad" inuti med diesel 

Alla motorkåpor och lite andra övriga delar blästrades och skickades sen på elförzinkning 

Chassinummer brickan blev blank och fin 

Motorn börjar bli ihopmonterad

Motorn monterad på bottenplattan 
https://www.youtube.com/watch?v=3fiMeR_9Gt4
På den länken kan ni se hur motorn gick efter första uppstarten 
Mvh Joacim
Grymt jobbat. Bara att kämpa på med rosten till sist vinner man.
Tack, Rosten har jag redan vunnit över 
Skitfräsht! Blir asbra med helrenovering!
Tackar
, jag hoppas att det bli bra tillslut
Är snart dags för lack men jag har inte en aning om vad det blir för färg på den 
Är magnet tändningen modifierad?? annars e den väl inte sååå optimal för körning??
ser trevligt med dom förcinkade plåtarna.. varm försinkat/galvat eller?
vem gör sådant till vilket pris?
Är magnet tändningen modifierad?? annars e den väl inte sååå optimal för körning??
ser trevligt med dom förcinkade plåtarna.. varm försinkat/galvat eller?
vem gör sådant till vilket pris?
Som Michael säjer, kör inte med magneten om den inte är ombyggd, du kommer att steka motorn 
Är magnet tändningen modifierad?? annars e den väl inte sååå optimal för körning??
ser trevligt med dom förcinkade plåtarna.. varm försinkat/galvat eller?
vem gör sådant till vilket pris?
vad ska man modifiera?
dom är kallförzinkade tror jag på Galfa i askersund, kostar inte så många kronor exakt pris vet ja inte 
michaelth skrev:Är magnet tändningen modifierad?? annars e den väl inte sååå optimal för körning??
ser trevligt med dom förcinkade plåtarna.. varm försinkat/galvat eller?
vem gör sådant till vilket pris?Som Michael säjer, kör inte med magneten om den inte är ombyggd, du kommer att steka motorn
varför steker man motorn? den funkar ju bra med den tändningen?
Vilket tempo
kul tråd och snyggat arbete 
Vilket tempo
kul tråd och snyggat arbete
Bra tempo vet ja inte, är ju gamla bilder
tackar 
Jag behöver hjälp med färgval, allting är snart färdigt för lack men vi har inte en aning om vad vi ska lacka den i för färg
så lägg gärna upp bilder här i tråden på färgförslag
gärna tvåfärgade förslag också 
Så vore snällt om ni kunde hjälpa mig
// joacim
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Renovering vw bubbla 1957
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.