Fler tips!
1: Ta bort minuskablen på tändspolen och ersätt den med en lös kabel, ta en av
tändkablarna och sätt den direkt i spolen med ett löst tändstift.
På med tändingen och jorda till den lösa kabeln! Får Du gnista? Då är spolen hel.
2: Koppla ett mätinstrument mellann minus på spolen och plus, vrid runt motorn varvid Du
skall få ett utslag på ca 12V 4ggr per varv på motorn.
3: Om test 1 inte ger resultat är det spolen, test 2, Ditt brytarlösa system som packat.
4: Om båda dessa tester är okej, kolla det lilla kolstiftet i fördelarlocket så det inte gått av
eller ramlat loss.
5: Om det sitter ett motstånd i rotorn så syns det ganska tydlkigt, gjorde så på en del för att
minimera radiostörningar, Du ser det på att motståndet är ingjutet i skåran ovantill, om inte
är skåran rak och jämn.
Kanske det är till någon hjälp 
VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67