Som sagt i tidigare tråd så hade jag problem med laddlampa som lös från och till.
Nu skulle jag lite snabbt och lätt fylla på olja och kontrollera och rengöra jordpunkten från batteri till kaross.
Efter jag gjort detta så startar den inte.
Har jag kommit åt något vanligt vid denna åtgärd?
Trots allt så sitter ju styrenheten till motorn precis ovan jordinfästningen.
Gnista har jag,soppa kommer det när jag drar på starten fram till insprutarna men dom öppnar inte.
Stiften är torra.
Gubben som ägde bussen tidigare har kopplat en manuell choke,knapp på instrumentbrädan som är kopplad till kallstartsventil som sitter på insuget.
När jag frenetiskt trycker på denna så gör den ett wroom men dör med en gång.
Slängde ett snabbt öga igår och kollade stiften till styrenheten såg ok ut,vet ej hur man plockar isär dessa stycken så kunde ej kontrolleras i bakkant.
Kontrollerade även kablaget okulärt och kunde inte se något öppenbart.
Dock hittade jag en kabel som inte var ansluten någon stans,samma kontaktstycke som kallstartsventilen.
Under där så låg det även en kabel med en typ av tempgivare såg det ut som(ca 3 cm lång och 7-8mm tjock),var skall denna sitta?
Läste en annan tråd på forumet och förstod att det finns en tempgivare som är mycket avgörande för motorns gång,kan det vara denna?
Tacksam för svar/tips/vägledning i denna tråkiga felsökning;)
Skall tillägga att jag ej är främmande för facktermer och ingående tekniska formuleringar då jag skruvar moderna bilar till yrket;)