Ojoj... detta blir riktigt fränt ! 
Bra jobbat !

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Hotrod
Ojoj... detta blir riktigt fränt ! 
Bra jobbat !

Man kan inget annat en imponeras av alla plåtkonstnärer som huserar här på BV!
x2
HotRod update.
Har vart ett tag sedan uppdatering. Hur är det man säger "det är mycket nu"
Plåtbitarna börjar fall på plats då vänster dörr är nästan klar. Så när som på ytterskinnet. Skinnet är färdig rullat och redo för att sättas dit men väntar med det tills fönsterhissar på båda sidor är provkörda. Det kan tyckas gå långsamt nu. Men att tillverka dörrarna tar sinnesjuk tid. Med facit i hand hade det vart enklare att handla reprodörrar och gjort resten av karossen runt dessa.

Vänsterdörrweb by lassemix, on Flickr
Liten bild på dörrlås.

Vänsterlåsweb by lassemix, on Flickr
Elhiss inmonterat och provkört på vänster sida.

Vänsterelhiss2web by lassemix, on Flickr
Closeup.

Vänsterelhisswebb by lassemix, on Flickr
Postar en lite videosnutt med mekanisk rörelse
http://www.flickr.com/photos/59232079@N06/8701956518/
Jo dom brukar va svåra att få till, men det ser mycket bra ut 
Time for updates!
Nu börjas det jobba med Rodden igen.
Senaste uppdateringen var dörrarna. Så vi fortsätter väl därifrån.
På bilden nedan ser ni nya förstärkningar uppbyggda av stålprofil där tidigare var träprofiler.
Allt för att sammanfoga A med B stolpe.
Untitled by lassemix, on Flickr
Här är innersidan, den övredelen av dörr öppningen. Det måste vara fint även här
Här ser vi en bild av lite finlir på vänster dörrens övre hörn. Tennspackling, radier åt alla håll. Tungan rätt i mun.
Nästa steg är nu att lägga tak. 
Heja Heja 
blir kanon detta
Meeer bilder tack!! 
Taklagsfest
Då var det dags för lite tak iläggning. Jag gav mig ut på jakt med radiemallar för att hitta en lämplig donator till takplåten.
Hur tokigt det än låter så var Opel Omega ett super alternativ. Nu är allt dit punktat sedan "låser" vi taket med tenn.
Snart är det dags att släppa alla stöttor i karossen!
Bra där Lasseman! Blir snart svårt att välja vilken bil som skall luftas... 
Om dom är Elaka mot dig kan du köra ditt Hot rod bygge på SSRA .ORG.
![]()
![]()
Där är du också välkommen.Syns en hej del VW i bakgrunden på SSRA bilder
![]()
Något mer trångsynt än SSRAs forum har jag sällan vart med om!!
Var inne en sväng där och det var rena rama Hitlerfasonerna- Speciellt en bezzerwizzer som hetter Mr 42.
Den lilla " makteliten" där inne hämmar verkligen fritänkandet inom bilhobby i landet
men för att återgå till denna tråden är det klart grabben ska få visa sin rod här - Klart intressant!!
Det kan ge många ideer och inspiration. Show off!
mv h R
Har nu läst igenom hela tråden och kan bara gratulera till ett bra bygge som kommer bli fint när det blir klart.
Kul att se sådan plåt-snickarglädje!
Man bygger det man vill ha.
Även jag har en 33-34 i min "framtid" men det är många andra byggen som ska bli klara först.
Vad fick Ni fönsterhissarna ifrån?
nv h R
Har nu läst igenom hela tråden och kan bara gratulera till ett bra bygge som kommer bli fint när det blir klart.
Kul att se sådan plåt-snickarglädje!
Man bygger det man vill ha.
Även jag har en 33-34 i min "framtid" men det är många andra byggen som ska bli klara först.
Vad fick Ni fönsterhissarna ifrån?
nv h R
Fönsterhissarna är från saab. Tror det var 900. Sedan är dessa "upprätade" i glidstången.
Ahhh! Tackar för tipset.
Det kommer komma väl till hands- även om det är några år fram i tiden.
Har precis byggt klar en bil och det är några andra emellan .Fortsätt gärna med mer bra tips. Själva kupebiten på min kommer vara ganska lik Din så jag tycker stuket är helrätt. Sen brukar jag tyvärr oftast sabba mina byggen med för mkt motor
mv h R
En stor dag!
I går plockade alla förstärkningar bort. De som satt i karossen för att hålla den i styr när taket byggdes.
In i boden och hämtade ett säte. Så nu har man provsuttit för första gången
Sen behöver vi inte kasta sten på SSRA. De gör ett grymt jobb. Precis som inom alla samfund så finns det miffon.
Det roliga är väl, att precis som jag kan tycka att andra är miffon så kan andra tycka att jag är ett
Håller med!
SSRA är bra- Forumet suger.
Boxerville är bättre
Two steps forward one step back!
Nu skulle dörrskinnet på!
Allt är klappat å klart ser riktigt bra ut.................MEN bomberingen (rundningen) på dörrskinnet var för lite tilltagen så det blev för liten
radie på dörrskinnet. Det har bankat och slagits. beslutet satt långt inne.....
Gör om och gör rätt, Vi kapar bort skinnet under midjelist för att ersätta det med en ny plåt.
Ja...det hade gått att tenna upp det men vi jobbar inte så
by lassemix, on Flickr
Bild som visar de upptagna hålen för att få möjlighet att smida svetsen.
by lassemix, on Flickr
Imponerande jobb!
Back again!
Katastrofen var redan ett faktum då vänster dörrens skinn inte motsvarade våra önskningar.
I detta ögonblick fick Vi tänka nytt.
Alternativ #1 var att rulla upp ett nytt dörrskinn i engelska hjulet.
Svårigheten med det är att man inte riktigt VET när man ska ge sig. När "kupet" är rätt.
Alternativ #2 var att bege sig till den lokala bildemonteringen med Olles plåt mallar för att hitta två tak med rätta förutsättningar.
Vi valde alternativ #2
Än en gång visade det sig att Opels bilar hade rätt radier. Två Vectra fick bli taklösa en röd och en blå (på bild).
Dags att göra det ångestladdade "kapet" med att ta bort det tidigare skinnet (två dagars jobb
)
Vi lämnade vänster sida så länge, fram med röda Vectrans tak. Rensade detta från balkar på in/undersidan.
Det visade sig vara exakt som planerat. Efter lite magi och trolleri blev detta grymt!
by lassemix, on Flickr
by lassemix, on Flickr
by lassemix, on Flickr
by lassemix, on Flickr
Blir ju lite bra det där. 
applåd!!
Lustigt att Opel som är en GM bil , har rätt krum till en Ford bil :-)
Trevligt stuk på bilen, var är gilla knappen........
Börjar verkligen se ut som en bil nu, bra jobbat
Lär börja klia i fingrarna för att vrida om nyckeln på Opeln... sorry Forden... 
Ser riktigt bra ut.. fin rod ! 

Boxerville » Projekt - icke VW » Hotrod
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.