Tjena.
Jag har renoverat en av mina spindlar på bussen (länkpinne/king pin såklart) - bytt bronslagringar och en ny övre spindelbult.
Jag brotchade in spindelbultslagringarna så att det var så tajt som möjligt mot spindelbultarna, men så man ändå kunde manövrera spindeln.
Problemet är nu att jag inte kan smörja upp spindeln så att det kommer ut överflödigt fett ur lagringarna, fettsprutan är helt stum när jag sätter den mot fettnipplarna som ska smörja spindelbulten. Om jag plockar av smörjnippeln så ser jag ju spindelbutlen röra sig i fettnippelhålet, men jag är rädd att jag inte får in fett i hela lagringen.
Är detta ett problem, eller ska jag bara vara noga med smörjningen de första milen så att det slits in lagom mycket? Eller borde jag gjort ett snett spår i lagringen innan jag monterade ihop grejorna, så jag kan få i lite fett?
Det är likadant på den övre och den undre spindelbulten för övrigt. På andra sidan som är orenoverad går det som det brukar, och även på nipplarna till länkpinnarna.
Buss -66