Mer bilder
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » PV Johans 61a Soltakare
Mer bilder
Ser mycket bra ut. Vad blir det för dämpare fram?
Tror jag ska åka orginaldämpare..
Fick en liten låda med delar norrifrån i dag. Nya fina lager fram och bak, tyvärr hade dom bara en sats fram men det kommer snart hoppas jag, lite bromsbackar och handbromswire hade hittat ner i lådan med
.
Har även rivit 3,88 lådan och den såg riktigt fin ut unnuti, blir lite jobb med att få till den men det ska nog lösa sig. Har även börjat lite smått med att sätta dit asfalts matta på golvet, fick iaf monterat belägg och ena trumman
Blir så bra!
Johan
Vafan - asfaltsmatta...!!!??? Är du ute efter komfort?
Snyggt satan...
Det blev lite mer jobb med växellådan än jag räknat med. Den 3,88 låda jag köpt hade 10kuggars 1a vilket INTE är starka 1an. Som tur är så har man kompisar som har drivor med VW delar så det löste sig smidigt iaf.
Men det blev ju ganska mkt följd problem eftersom den axeln inte har samma mått vid lagret så fick vi rota fram en annan mellan del som hade rätt mått.
Och eftersom min hade kil och den nya splines så kunde man inte använda samma hubb som slidern sitter på vilket merförde att 3-4an inte heller passar.
Nu skulle ju iof dom svarvas endå för jag ska ta bort Liberty rinarna och sätta tillbaka cynkringar men det blir mkt special. Cynkringarna och ingreppen gick faktiskt att ta från min 3,88 låda då dom bara var på pressade på dreven.
Sen gick jag igenom min superdiff som visade sig vara helt slut. Blev att byta alla spindeldreven och dom till drivaxlarna. men nu är den tipp topp.
Jag har även klätt in plattan i Asfaltsmatta
Väntar på hjullager som kommer i veckan, sen kan bilen stå för sig skälv
Har även fått Linelocken och lite j-krökar samt spridare.
Växellänkaget är också klart, blir grymt tajta och fina lägen
Mycket trevligt,snyggt jobbat! 
Snyggt och bra jobbat! 

Grymt bra!!
Nu står plattan på egna ben.. "hjul" Har svetsat lite i karossen inget direkt att visa bara att jag svetsat klart lite.
Sen var jag tvungen att prova karossen på plattan en sväng. Jag gillar att rigga så man kan få en blick om hur det blir när det blir klart.
Nu vet jag ju exakt var allt hamnar när det sitter ihopskruvat på riktigt förra gången var det ju bara dit lagt mer eller mindre..
Men jag ska nog kunna trivas så här 
Det blir brutalt bra!! Imponerande och cool! 
Johan
Blir grymt bra! 
go stance!!
Läckert som fan! Älska dom fälgarna! <3
Mycket trevlig/grym... 
Håller på att göra avtagbar bakplåt, och oljekyls fästen.
Blir bra trångt insåg jag, så jag lånade Pattes typ4 motor för att testa hur det blir.
Och jag kan ha oljekylen där jag tänkte fast jag måste göra om ena fästet annars kunde man inte
lossa ventilkåpan.
Men jävlar vad den sjönk ihop med motor i.. Haha blir att höjja den en hel del sen
Sen ska ja börja mäta in för kofångaren, eftersom all den plåten till det inte finns längre 
Det går segt i turbogaraget.. Har fixat lite små saker slipat bort färgen från bakskärmarna, donat lite med bakplåten och punktat dit stötfågarfästet höger fram då det försvann vid rostlagning.
Lite drygt att komma åt att mäta inne i fronten märkte jag för det kom lite snett, det ska sitta lägre fram än bak märkte jag när jag satt fast det ..
tur att det sitter punktat bara. Kommer väll bli ett helvete bak när det inte finns något kvar att utgå ifrån.
Sen fick jag tillslut tummen ur arselet och beställa nya framdäck, har haft stor ångest över vilken storlek jag ska ha ( dom fälgarna jag hade innan var Niklas BTR ) men nu har jag fått på´däck på mina EMPI
Jag ville ha lite lite högre däck än dom som Niklas hade ( man vill ju att det ska se bra ut ) så det blev efter x antal timmar på däcktråden på The Samba 135/15 Nankang. Och jag blev lite orolig när jag fick se dom helvete vad dom såg taniga ut, men det blev riktigt bra när dom kom på fälgen tycker jag.
Så sakta sakta så kommer bilen ihop, har ställt på karossen igen för att kolla så det blir bra med däcken och frigång och så. Och frigången är lite kass behöver rulla skärmkanterna för att det ska gå att styra. Har lånat ett par Gammal skärmar som jag tänkte ev köpa men det blir nog inte så för jag vill inte borra för blinkers och rulla ihop så har fina skärmar
Och lite bilder åt folka folket
Åhhh Johan ja vill ha den där bilen klar nu minst lika mycke som du. Kommer blir så sjukt bra de där. Heja heja.
Den är såå bra som det kan bli - otroligt härligt bygge med mycket god känsla för linjer!!
Johan
Boxerville » Projekt » PV Johans 61a Soltakare
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.