Har inte uppdaterat på länge, men det har ju inte hänt så mycket egentligen därför blir det inga bilder nu.
Fick en Reg.besiktnings tid om 1 och 1/2 vecka efter mycket om och men. Förra gången jag ringde och kollade tider så fanns ingen före september i Hudiksvall, därför fick jag ta den tid som nu dök upp. Tyvärr lite ont om tid tyckte jag.
Provkörde bilen i fredags kväll och insåg då att motorn gick precis så illa som jag var rädd för.
Lyfte ur motorn och demonterade toppar och cylindrar på lördag em. på söndag vacumsögs topparna, då konstaterades att avgasventilstyrningarna var totalt slut och ventilsätena likaså.
Rotade fram ett par andra toppar, självklart var en av dom också otät och dåliga ventilstyrningar.
Skulle därför ha haft tag på åtminstone en topp som är skaplig till bra pris så fort som möjligt. Jag vill helst inte avboka bes tiden, men tyvärr ser det så ut just nu.
Så om nån har eller vet nån som har 1 eller 2 enkelportstoppar liggande som är billig och i närheten av Hudiksvall så hör av er. Tror att dom är märkt 311 101 373 A om jag inte kommer ihåg fel.
Har som ni kanske förstår lite ont om tid för att hinna få igång bilen och har aldrig bytt ventilstyrningar tidigare så jag vet inte hur omständigt det är.
Typ 3 Variant -65