Började ställa frågor med denna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=16566
så jag fortsätter här.
scitter skrev:Alex bor föresten i vanstad och kör genom smedstorp varje dag på väg till jobb. Jag berätta för honom att de finns en ny syncrotalang i skåne och han blev happyface.
Hade varit kul o träffas allihopa o kika på ditt förvärv.
Hur har de gått med tankdemonteringen?
Talang och talang.. man vill ju inte skryta.. 
Det kan vi absolut ta o göra, inte mig emot. Bomberogranater har lärt mig att dricka kaffe, så det går absolut att ordna.
Tankdemonteringen.. tja..
Jag har alltid fått meka på extremt dåliga platser.. Svetsade upp en amazon en vinter i ett kallgarage som rymde, ja amazonen och svetsen. Kunde inte få upp dörren ens så trångt där var. Så jag är rätt härdad men igår utomhus var det någorlunda drygt i snålblåsten och kylan.
Jag hade två enkla grejer jag skulle göra igår. Få in det "nya" batteriet, och byta termostat. Efter att ha skurit upp fingrarna och svurit på termostathusets placering(eller främst slangarna runt) så satt såklart huset fast. 20min efter försiktigt bankande, så sitter termostatet än hårdare.
Har nog aldrig svurit så mycket.. (lögn, det brukar låta så)
Efter ca 3h så fick jag nog, o hällde på ca 2l från en bensindunk. Tänkte lika bra att "skölja" med en skvätt om det ändå ska tas ner. Och så känner jag att något luktar. Bra, för jag visste inte exakt var bränsleslangen var. Nu fick jag iaf reda på det. Viss panik infann sig då den står på gräs och jag inte visste var jag hade spannar.
Så en hel eftermiddag gick åt två väldigt simpla saker. Men rostiga slangklämmor, kyla och brist på verktyg tar ut sin rätt.
Det är väl ungefär där det ligger just nu. Lugna ner sinnet och läka händerna.
Ni förstår kanske redan nu att det kommer bli rätt mycket (ofrivillig) humor i denna tråden..
Post's attachments
482284_480580585343214_921333260_n copy.jpg 173.74 kb, 307 downloads since 2013-03-26

IMG_1148 copy.jpg 165.68 kb, 328 downloads since 2013-03-26
Läs inte detta.