25hpman skrev:Hittade du nåt räcke?
Både ja och nej.
Jag och hustrun fick vårat andra barn i början på sommaren, så den lilla fritid man hade försvann helt.
Som kronisk tidsoptimist inbillade jag mig att det trots detta skulle finnas tid för att fixa med varianten, men den krassa verkligheten hann ikapp mig och det mesta planer och projekt har fått läggas i malpåse.
Den gångna sommaren blev mao inte riktigt den typ 3 sommar jag hade hoppats på. Även om bilen får anses vara ett mkt bra ämne som var nybesiktigad, så har det funnits saker som förtar körupplevelsen och som jag känt mig tvungen att fixa på bilen innan vill/kan bruka den.
En del har hunnits med som sänkning fram och bak, nya hjul, service av motor och montering av rullbälten. Vidare fick bromsarna bak renoveras då ena hjulcylindern började läcka.
Andra jobb återstår att fixa. Bl.a. så måste motorn ur för ett troligt kopplingsbyte (den rister som f-n), ljuddämparen bytas (ny inhandlad) samt en mindre rostlagning av vänster främre hjulhus. Vi får se om detta hinns med i vinter.
Hur som helst, fick erbjudande om att köpa ett räcke av universaltyp som trots det gör sig bra på en variant då det är lite svängd i sin form. Har inte haft möjlighet att åka och titta på det då det är en bit bort. Killen som äger det har dock inte panik att sälja, så vi tar det vid tillfälle.
Hur så, har du något av dina räcken kvar?
Post's attachments
IMG_5555_liten.jpg 85.28 kb, 181 downloads since 2011-11-10
Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!