Ställ den på 30-32 grader före vid 3000 varv.
Jag tycker inte att det är skitsvårt men man måste börja med att förstå lite hur en förgasare fungerar för att lyckas.
De viktiga delarna i en förgasare är halsringen, lågfartsmunstycket som jobbar från tomgång till ca 3000 varv, huvudmunstycket som jobbar från ca 3000 och uppåt och luftmunstycket som bromsar in soppaflödet från ca 5000 varv annars kulle motorn dränkas, på våra motorer fungerar 180-200 bra.
Halsringen bestämmer vilket huvudmunstycke man behöver, halsring x 4,2 ger storleken på huvud, ungefär.
Blandningsskruvarna ofta felaktigt benämnda luftskruvar finjusterar soppan för tomgång och en liten bit upp.
Dessa justeras genom att skruva in tills motorn inte går på den cylindern och sedan ut igen tills den går rent, upprepa för alla cylindrar och flera gången vid behov. Får du en flatspot vid 2500-3000 så testa att öppna dessa ett åttondels till kvarts varv.
När den går över på huvud ska den kännas och låta krispig, stiften ska vara ganska mörka, ljusa stift är farligt för luftkylda folkamotorer.
Innan du börjar med detta ska du se till att allt är synkat och ställ tomgången. Bort med reglaget och se till att den går lika på alla, du kan justera in blandningssruvarna nu.
När du sätter på reglaget se till att det inte tar i eller påverkar någon av förgasarna och sedan jobbar du dig framåt tills den påverkar båda samtidigt.
"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G