Hej!
Allt började med att polaren hade köpt sej en buss och vi kom snabbt fram till att vi bör ha varsin! Så sommaren 2013 ska de blir buss-semester på okänd ort.
Sagt och gjort, för ca två månader sen köpte jag mej en Late Bay från 78 i helt okej skick för en billig peng.
Som vanligt "ska bara" besiktiga den och köra!
MEN nu när den äntligen kom in i garaget och jag har kommit fram till att tanken är såpass dåligt så jag måste byta den. Då åkte motorn ner ändå pinbulltarna till avgasporten var kassa/av och måste bytas.
Såhär såg den ut när jag hämtade pärlan iaf, 
Efter jag hade gått ett varv med högtryckstvätten mitt i natten blev det lite bättre iaf! 
Sen fick den stå emellan garaget och huset i väntan på att garageplats eller lokal skulle lösa sej, har även en Golf mk1 i nyskick som ja inte vill ha ute! Så äntligen har ja vinterplats för den så då fick bussen baxas in i garaget.
Bjuder på en bild på den andra pärlan!

Nu står iaf bussen i garaget, jag och simon satt och snackade om att plocka ut motorn nu när vi ändå fått in bussen i garaget. Så när vi satt och åt sa vi, Ut med motorn på 2 timmar? -Inga problem!
Så vi stack ut och började riva! På två timmar, från att bilen stod på alla fyra, va motorn ur!
Bonus på inredningen med. 

Nu va de ju så att vi "bara skulle" skulle byta pinnbultarna och tanken.
Men när man ändå har motorn nere får man ju kolla lite närmare.
#Vid oljepåfylningsröret har det spruckit en bit i blocket
#Ventilkåpspackningarna var värdelösa, jätte mycket skit i vid vipparmarna osv.
#Har alla packningar till motorn liggandes...
Viket resulterade till följande....

Så nu blev det en helrenovering av denna med. Men det är ju lika bra när man ändå har allt nere!
La precis en order på nära 3 tusen från VW Heritage, nu ska jag ner och klyva blocket så jag kan få loss lagrena i veckan innan jag får paket från Britterna!
JAG SÖKER EN TANK TILL LATE BAY!
Någon som har en liggandes?
För dom som kan sina barnböcker...