Här tänkte jag starta en tråd där man kan lägga upp bilder och beskriva saker man ångrar. Tex bilar eller delar man ångrar att man sålt, eller inte ens köpte, fast man borde ha gjort det. Iofs kan man väl lägga in bilder på sånt man ångrar att man köpt också.
Nu har ni en plats att gråta ut på!
1 2011-01-22 12:50:45 Senaste redigerad av jerry (2011-01-22 13:25:36)
2 2011-01-22 13:14:41 Senaste redigerad av jerry (2011-01-23 18:27:16)
Här kommer några exempel från mitt liv på saker jag ångrar.... Alla bilder är tagna före digitalkamerans intåg i mitt liv.
Därav bildkvaliten.
Den första är en 60:a cab som var lite moderniserad med 68- framskärmar och 1303 lysen bak, på originalskärmar!
Mkt rostig under, men ändå, det var ju en 60:a cab. Den sålde jag till en kompis i blge för 12000kr. Det är en sak jag ångrar... Detta var 1998 tror jag. F.n också!
Det andra är en 56:a lyxbuss. Den skulle jag få köpa för 15000kr eller byta med en 57:a MB 220S m soltak jag hade då. Jag värderade min MB då till några tusen till och avstod. Det är också en sak jag ångrar. Detta var 1995 tror jag. F.n också!
Det tredje är en 50:a bubbla som var komplett så när som på pilarna. Rosten hade man lagat på en fikarast nästan.
Den sålde jag till en vw-profil i Stora mellösa för 13000kr 1998. F.n också!
Detta är en 66:a pickis som jag besiktade med några tvåor och åkte månaden jag fick. Glappa spindelbultar och rostig framvagn men i övrigt en kanonbil att åka med. Såld till stockholm för 8000kr 1999. F.n också!
Detta är en 51:a med soltak jag skulle få köpa för 1500kr! Men då jag var dit och skulle förbereda hämtning (bakhjulen saknades) och jag skulle lyfta den och insåg hur rostig den var, backade jag. Jag tipsade en kompis i blge om den och han plockade hem den istället. Nu finns den i ett garage utanför Uppsala.
Detta är en 57:a panelbuss som jag sålde för 10000kr. Då ingick såklart en extra uppsättning ribbade stötfångare+ en extra barndoorframstötfångare, en extra 30hk-motor och en extra baklucka m glasruta istf galler. Såld till stockholmstrakten.
Numera är det en känd person i bilplåtbranschen från gävletrakten som åker runt med den. Dubbel f.n också!
Haha, jag forstår du ångrar, fan der var godis her...
Jag ångrar att jag sålt:
mest av allt en lowlight som numer finns i Västerås hos Håkan Öryd för ynka 10000:- och det var 2005.....
sen ångrar jag att jag sålt en -61 ghia samt -50:an och -66:a pickupen.....
Även den gamla -61:a soltakaren som hade IRS och skivor runtom....
Usch usch.....
Och Delar skall vi inte prata om......
Har haft så mycket delar och tillbehör att man idag skulle öppna butik... men det som skulle ha inbringat mest pengar idag är väl:
10par helikopter bakljus som sålts för 200 till 800kr paret (nu snackar vi mitten 90 tal)
kromat nos cyklonfilter till -50 typ1... såldes för ca 5000:- 1999
ett gäng splitpilar för lite å ingenting i mitten av -90
Perohaus klockor med galler till oval
samt lite olika rattar....
fast å andra sidan var man nöjd då så då får man stå sitt kast...... 
jerry! du glömde f.n oxå på glassbussen.... eller dubbelf.n oxå... sä många gånger jag hört att det var en dina sämsta affärer
Denna köpte jag för många år sen för 1500, gick till england för 4500, han var tveksam han med, men jag ångrar mig iallafall. det är ju dyrare att gå på krogen idag.
En 67a som jag körde upp på biltransporten.
Och som jag senare fick reda på att polarens farsa haft som firma bil (den var grön då) som glasmästare, polaren har dess utom tagit över firman idag.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
jerry! du glömde f.n oxå på glassbussen.... eller dubbelf.n oxå... sä många gånger jag hört att det var en dina sämsta affärer
Ja du, du har så rätt. Nu är det åtgärdat.
hehe! många bilar har det varit... lyxen ångrar jag oxå! den hade varit bättre än att haft pengar på banken! kul att du hade kort pån, jag kommer faktiskt inte ihåg att den hade blinkers fram!men det var ju i en tid så man visste om fler...
Jerry: Jag talade för några år sedan med mannen som sålde 57an till dig och jag kan lova att han är ännu mer ångerfull, för då var det inga 10K det var frågan om. Fast det viktigaste i slutändan är nog att bilen får överleva, glädja och komma andra till nytta.
Själv har jag framförallt en bil jag ångrar att jag sålde, en 1500S från 64:
En ägare mellan 67 och 04 (när jag köpte den), en fordonslärare som utrustat bilen med massor av coola grejer, dubbla sexvoltsbaterier, extraljus, extra värmeutblås på sidorutorna, termometer, varvräknare, voltmeter, överdragsklädsel osv osv... Att det var sex år sen jag sålde den gör att jag inte minns allt den var utrustad med. Men alla extra funktioner gjorde den till "fullutrustad", enligt dagens lingo. Den gode fordonsläraren hade skött vagnen pedantiskt och det var svårt att tro att denna vagn hade gått i reguljär brukstrafik i 42 år! När vagnen kom hem åkte även framvagnen ner en bit och den kom att bli en uppskattad och mångsidig vagn i min ägo. Blev tvungen att sälja den när två av mina vagnar rasade samtidigt. är det ngn som har en bild på den från BR 2005, eller aircoolersträffen senare samma år vore jag glad om jag fick ta del av bilden, bruksvagnen blev ännu ballare i sänkt utförande... 
Jerry: Jag talade för några år sedan med mannen som sålde 57an till dig och jag kan lova att han är ännu mer ångerfull, för då var det inga 10K det var frågan om. Fast det viktigaste i slutändan är nog att bilen får överleva, glädja och komma andra till nytta.
En ägare mellan 67 och 04 (när jag köpte den), en fordonslärare som utrustat bilen med massor av coola grejer, dubbla sexvoltsbaterier, extraljus, extra värmeutblås på sidorutorna, termometer, varvräknare, voltmeter, överdragsklädsel osv osv... Att det var sex år sen jag sålde den gör att jag inte minns allt den var utrustad med. Men alla extra funktioner gjorde den till "fullutrustad", enligt dagens lingo. Den gode fordonsläraren hade skött vagnen pedantiskt och det var svårt att tro att denna vagn hade gått i reguljär brukstrafik i 42 år! När vagnen kom hem åkte även framvagnen ner en bit och den kom att bli en uppskattad och mångsidig vagn i min ägo. Blev tvungen att sälja den när två av mina vagnar rasade samtidigt. är det ngn som har en bild på den från BR 2005, eller aircoolersträffen senare samma år vore jag glad om jag fick ta del av bilden, bruksvagnen blev ännu ballare i sänkt utförande...
Jag förstår om han är ångerfull också. Jag gav 5000kr för den. Det var en summa vi kommit överens om i fyllan på bugrun. Det var billigt då , men idag vore det nästan stöld.
Jag tycker så klart också att det viktigaste är att den finns kvar och brukas. Men börjar man kolla i gamla fotoalbum kommer ångesten smygande. Tänk om man haft råd och plats att ha alla bilar kvar som man ägt.....
kee skrev:Jerry: Jag talade för några år sedan med mannen som sålde 57an till dig och jag kan lova att han är ännu mer ångerfull, för då var det inga 10K det var frågan om. Fast det viktigaste i slutändan är nog att bilen får överleva, glädja och komma andra till nytta.
Jag förstår om han är ångerfull också. Jag gav 5000kr för den. Det var en summa vi kommit överens om i fyllan på bugrun. Det var billigt då , men idag vore det nästan stöld.
Jag tycker så klart också att det viktigaste är att den finns kvar och brukas. Men börjar man kolla i gamla fotoalbum kommer ångesten smygande. Tänk om man haft råd och plats att ha alla bilar kvar som man ägt.....
skulle man haft alla bilar kvar och under tak hade ju tillochmed prora verkat lite trångt................................
63 splitbuss 74 bay/porsche dh
är för ung(inom vw) för att ångra saker. änsålänge är det bara in bilarna har kommit.
Men förstår att ni saknar era vagnar
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Drygt tjugo år sedan tittade jag på denna lyxbuss. Priset var 5000:- plus ett lyxbusstak jag hade avkapat. Men så dum var jag inte, den var tokrostig. De längsgående ramskenorna var som kexchoklad nertill!!! Klockan var borta och en list till gälarna likaså. F.n också!
Till saken hörde väl oxå att man var nöjd med -53:an och inte hade plats för så mycket mer på den tiden.
MATS
Också drygt tjugo år sedan fick jag en panel. Jo man fick bussar på den tiden, jag har tom fått två lyxar som jag kapat taket av. Tom en vänsterstyrd. F.n också! Mer om detta senare. Polarn tog bakdelen för att byta till smalare baklucka på sin buss och jag tog dörrar och kanske något mer innan den gick till skrot. Och nu behöver jag verkligen en panel! F.n också! Har iofs hittat en sen böjruta panel men..... Sådant tittade man inte ens åt förut men tiderna förändras.
MATS
Det var ju tur att vi slapp se din barndoor i den här tråden. 
En annan sak slår mig när jag läser tråden "larsson" är delvis inne på det. Om man hade sparat på allt, skulle det för det första kräva en jäkla massa plats, för det andra skulle det kräva kopiösa mängder underhåll, för det tredje skulle man ändå inte hinna köra alla bilar, så det kanske är till det bästa att folkahobbyn sprider sig, färre bilar per entusiast, men desto fler entusiaster! 
färre bilar per entusiast, men desto fler entusiaster!
Huvudet på spiken, Kee
Och kanske främst av allt - var inte rädd för att verkligen använda era entusiastfordon
!
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Skulle vilja varit med på den tiden då man fick lyxbussar, splittbubblor och ovaler näst intill gratis.
Ångrar att jag sålde iväg min svarta o vita
Caltex -bubbla 57a
Judson kompressor , fenderskirts o australisk
Huvkråka var bara några av alla sköna
Tillbehör som satt på .
4000 mil bruks-skick
Ojojojojojojojoj, jag återkommer så jag kan sova inatt!
21 2013-04-10 10:36:21 Senaste redigerad av Nyna (2013-04-10 10:38:55)
I början av 90-talet köpte jag en helt komplett -50a i kartonger för 2000:-. Bilen hade stått avställd sedan -68 och det enda som var "fel" på den bilen var en hö framskärm från -54 och avsaknaden av ett bakre kofångarhorn och de båda fotstegen. Jag la ner några timmar på att skruva ihop bilen och sålde den efter något år för 12.000:- till en (ö)känd handlare som i sin tur redan hade sålt den till Italien.
Jag var jättenöjd då, eftersom jag tyckte jag hade gjort en kanonaffär och tjänat 10k på ett bräde.......
VW 1300 -66
22 2013-04-10 22:29:14 Senaste redigerad av Johan W (2013-04-10 22:30:01)
Ähhh en nolla hit el dit 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage