1

Runt 53- Allt av intresse, Prio 1 är baksäte men även stolar kan vara av intresse. Ny klädsel har jag. Vad har ni? ICQ/ab

2

Ingen som har ett baksäte till övers?

3

Hårdvaluta med early oval säten fanns bara mellan 53-55

4

Denna följde med min 59a..

billig och bra skick.. dock med fläck

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=16814

5

http://flachflieger.com/besattning/tobbes/buss71/DSC_0963.JPG-for-web-large.jpg

http://flachflieger.com/besattning/tobbes/buss71/DSC_0961.JPG-for-web-large.jpg

passar detta ?
finns bara en rygg kvar dock..

6

Till årsmodell? Pris? Räcker med en rygg & sittdel ICQ/ad

7 Senaste redigerad av sarghin (2013-04-07 18:04:22)

Passar förmodligen inte heller! Bara 53-55 passar rakt av!
Möjligtvis ovalsoffan  56-57 också, på brädden. Men då har den stödskenan under framkanten vilket 53-55 inte har, så då måste du modifiera.
Vad har du klädsel till för årsmodell förresten?

8

sarghin skrev:

Passar förmodligen inte heller! Bara 53-55 passar rakt av!
Möjligtvis ovalsoffan  56-57 också, på brädden. Men då har den stödskenan under framkanten vilket 53-55 inte har, så då måste du modifiera.
Vad har du klädsel till för årsmodell förresten?

Hur ser du att det inte passar/inte är rätt årsmodell? Nyfiken ICQ/ad Klädseln? Brukar väl stå en kod på tyget som man kan spåra?

9 Senaste redigerad av sarghin (2013-04-07 20:19:10)

Vet inte vilken årsmodell det är men klädseln ser nyare ut. Syns enklast på stödet mitt på framkanten samt stoppklackarna på sidorna om dom är till tidig oval!
Ofta randigt tyg i tidiga ovaler, förrutom -53er som det ska vara Fiskbensmönstrat i för termosgubben! ICQ/ad
Kod på tyget har jag aldrig hört talas om.
Fick aldrig nått svar!? Vad har du för klädsel??

10

http://www.blocket.se/stockholm/VW_bubb … 17&w=3

11 Senaste redigerad av Fahlke (2013-04-07 23:01:40)

Ok. Jag klarar mig även med bara stomme.. Koden jag menar brukar vara stämplad på tyget men kanske bara är en färgkod? Klädseln jag har är TMI, jag är inte termos än ICQ/ad

Tack för tipset "Bomberogranater"

12

Ingen som har ens en stomme till ett baksäte?
Har förstått att det är rare och hårdvaluta och whatnot men det måste ju finnas nån som har..?

Ni som har stenkoll..exakt VAD är det som skiljer från en sen 55:a eller nyare? Bortsett från tyget.
Soffdelen = stödet under. Mer? Formen?
Ryggstödet = ? Infästning? Formen?

Lär ju inte vara en hel vetenskap att modda ett "nyare" baksäte. Bilen är ändå inte original i sitt nuvarande utförande och baksäte måste till för att lasta folk å fä samt besiktiga..

Hilfe bitte!

13

upp..

14

sarghin skrev:

Vet inte vilken årsmodell det är men klädseln ser nyare ut. Syns enklast på stödet mitt på framkanten samt stoppklackarna på sidorna om dom är till tidig oval!
Ofta randigt tyg i tidiga ovaler, förrutom -53er som det ska vara Fiskbensmönstrat i för termosgubben! ICQ/ad
Kod på tyget har jag aldrig hört talas om.
Fick aldrig nått svar!? Vad har du för klädsel??

Det tyget fanns bara -56 och -57...  Så dom stommarna passar inte..

15

Lyfter en gammal tråd då jag fortfarande står utan inredning till min zwitter 53:a..
Inredning från en split -52. Passar? Tänker på stommarna, tyget lär ju vara fel?

16

Har baksäte till 58 rygg+sitts

-64 Low&Slow

17

När slutade dom med profilen som baksätet ligger på i framkant ?

Jag skulle egentligen haft gröna stolar, men får stå ut med brunt skinn ICQ/ab

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

18

Letar fortfarande..

19

Letar än..

20

Fahlke skrev:

Lyfter en gammal tråd då jag fortfarande står utan inredning till min zwitter 53:a..
Inredning från en split -52. Passar? Tänker på stommarna, tyget lär ju vara fel?

Ja, både framsäte och baksäte passar. Fast ryggdelen till framstolarna har fel form.

Men får du tag på en -52 inredning, så är det nog ganska lätt att byta åt dig rätt inredning för din bil.

21

Känns som att jag kommer hitta källan till evig ungdom och guld vid regnbågens slut innan dock..