Har ev. en 57a soltak på tråden, den står i ett källargarage. Problemet är att betongmuren utanför har vikt sig åt sidan så att ena garageports dörren inte går att få upp.
Jag själv har inte varit där och testat, det är en lite knepig gubbe som bor där men om det blir att jag får köpa loss den så måste jag såklart ha en plan på hur jag får ut den.
Att stötta upp muren och trycka tillbaka den blir ju svårt utan att gräva ut på andra sidan om muren, att lossa dörren från gångjärnen kan också bli svårt eftersom det ej går att få upp dörren. Jag vet dock inte hur gångjärnen är konstruerade, kanskees lite tur att man kan skruva loss dom från insidan eller att man kan skruva av dörren helt. Dörrarna är säker från 60-talet, unkna och slitna vilket resten av huset/tomten är. Sedan att få upp bilen från garaget upp till vägen är en annan historia 
Någon här som har erfarenhet om att få upp dörren/rikta en mur? Jag kommer ej ta dit någon grävmaskin och börja gräva upp tomten, då sågar jag hellre upp dörrarna och fixar nya portar åt gubben!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa