Har nu haft min bubbla sedan Augusti 2012 och det har ju hänt en del med den så nu tänkte jag försöka göra en projekttråd om allt som hänt och kommer sen att fylla på efter hand som det händer mer!
Så här såg bilen ut när den köptes
Bild från när jag körde hem bilen från Skövde där den köptes
Jag körde nog ca 200 mil under slutet av sommaren, det ända som krånglade var laddningsreläet.
Deltog i West Coast Bugmeet i Ängelholm och Lergökarallyt oxå det i Ängelholm.
Bilden ställdes in i garaget i slutet på Oktober och började då fundera på att laga den rost som fanns, men innan det så hann jag skaffa ett soltak från en Renault Twingo och monterade det här hemma i mitt minimala garage.
Här kommer lite bilder från monteringen av det!

Provade lägga soltaket ovanpå bubblans tak för att se hur ycke arbete det skulle behövas för att få det att passa, och det var ju en del!
Skruvade isär soltaket så mycket det gick och bockade till alla skenor så att dom passade bubblans tak, och då blev det så här.
Sen var det bara att mäta å mäta tills att man blev nöjd och hoppas att det stämmer sen med när man har kapat!
Lånade en nibbler av en kompis och sen var det bara att hålla tungan rätt i mun och ta mod till sig att kapa!
Så här snyggt blev hålet!
Lät innertakt sitta för att kunna fixa till kanten snyggt sen när soltaket är monterat.
Efter att ha borrat en hel massa hål för skruvarna i soltaket så blev det så här bra!
Innertaket löste jag genom att klä hela taket med 20mm skumgummiisolering och sen limma upp innertaket i det.
Sen stod bubblan orörd i säkert 1,5 månad i garaget innan den kördes bort till en kompis som har "lite" större garage!
På väg med bilen till polarens garage, där vi båda ska rostlaga våra bubblor! Perfekt väder att köra med sommarhjul i!
Lånade en svets av en annan kompis och sen var det bara att beställa plåt och sen börja kapa!
Lite halvsunkig torpedspets, men det ska de snart bli ändring på!
På denna sidan har någon försökt laga upp torpedspetsen, blev väl så där tycker jag!
Slipade lite så att man kunde hitta punktsvetsarna och borrade sen ut dom.
Sen var det bara att måtta in den nya torpedspetsen.
Monterade skärmen innan jag svetsade för mycke för å se att den fortfarande passade
Ny mellanplåt monterad och en aning större slutrör svetsades dit
Nu va bakänden färdig, dax att ge sig på högersidan, men först en bonusbild på garageägaren 5 min innan han tänder eld på innertaket i sin bubbla!
och punkas sedan dit, bytte en bit av skärminfästningen oxå
Spackla och slipa så att det blir snyggt igen! Har gett mig på dörren och skärminfästningen fram på denna bilden oxå!
Skärminfästningen fick "lappas" på 3 ställen, fram, bak och lite på mitten!
Hade en motorlucka med T-handtag på lager, monterade den och sen slaktades en caddy mk1 huv på sina galler!
Så här blev det, återstår en massa spackla och slipa innan det blir bra!
Blinkers på skärmarna ville jag inte ha så dom hålen svetsas igen, var dom hamnar istället håller jag lite hemligt än så länge!
Detta va det sista jag såg av "The Bastard" innan jag stängde dörren till garaget ikväll!
Nästa uppdatering blir nästa helg, sambon ska åka och hälsa på sin släkt i värmland så då kan det nog bli många timmar i garaget!!