1

Söker en torkarmotor från en Volvo 245:a 12volt bak alltså.
Sån som man har till 12v konventering.

Mvh Stoffe

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

Har en nytt ankare=12v till swf
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Ankare är de så den grejen heter som man byter va?

Ragtop 60 No name

4

Annars åker du till den lokala bilskroten och plundrar en Volvo 245 på bakrutetorkarmotor. Dessa skall tydligen passa bolt-on. Verkar dock finnas olika generationer av dessa då den bakrutetorkarmotor jag tittade på inte alls såg ut att passa (var cylindrisk i sin form).

Då det kan finnas ett allmänintresse av detta, kan någon bringa klarhet i vilka (års)modeller av Volvo man skall spana efter?

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

5

Peter S skrev:

Annars åker du till den lokala bilskroten och plundrar en Volvo 245 på bakrutetorkarmotor. Dessa skall tydligen passa bolt-on. Verkar dock finnas olika generationer av dessa då den bakrutetorkarmotor jag tittade på inte alls såg ut att passa (var cylindrisk i sin form).

Då det kan finnas ett allmänintresse av detta, kan någon bringa klarhet i vilka (års)modeller av Volvo man skall spana efter?

Precis, dom ja har kollat på har cylindrisk motor. Ja kan försöka hinna med i helgen att åka till skroten. Men årsm vore som sagt var de bästa.

Ragtop 60 No name

6

Jag lägger upp en liten how to ang. konvertering av torkarmotor till 12v. Dock vet jag inte vilka årsmodeller 12v sitter i på volvo, men det kanske nån kan fylla på med.