Fredde.B skrev:alpinebubblan skrev:Fredde.B skrev:
Ok...ska vara tydligare....Biltema har halogen lampor...d.v.s samma som H4, fast med P45T sockel.....men det tror ja du fattade...
Det gjorde jag men för mig är då en H4 en H4 och P45T en P45T, men alla är då olika
Men ja, du vet iaf att det finns dom här adaptrarna som utökar urvalet av lampor väldigt mycket.
jag skulle inte ens behöva tänka tanken om jag ska köpa Biltemas "H4" lampor eller om jag skulle köpa adapter och sätta dit en riktigt bra H4 lampa.
OK för att förtydliga det så heter Biltemas lampa H4 P45t 12v 60/55W....antagligen så heter lampan H4 och inte sockeln, utan det här är en lampa av H4:a typ som passar där det ska sitta en P45t lampa......men ja förstår att du vill kränga adapters 
Nä var inte därför att jag vill få sälja adapters, utan i mina ögon så är en H4 en H4 och en P45T en P45T.
Sen ser den ju ut som en H4, visst det har du rätt i, men foten är då fortfarande en P45T.
Och det är då den jag går efter när jag köper lampor, vilken sockel foten har.... och inte hur själva lampan ser ut. Men vissa går väll efter det kanske, och det respekterar jag helt och hållet..
Sen kollar man ju även efter hur stark den är etc ofc.
Sry för OT, Kan återgå till ämnet om ni vill.