Lägger upp mitt lilla snabbprojekt.
Köpte på mig några mp3 moduler för att blandannat bygga huvudenhetslöst stereosystem i bussen. Dessa mp3 moduler spelar mp3 från USB/ minneskort, har radio och aux-in, fjärrkontroll och är otroligt små och lätta att "gömma" i inredningen. Hade tänkt att montera så småningom i askkoppen på bussen och så koppla in den på slutsteg direkt och slippa klumpiga/ fula huvudenheter helt.
Nu hade jag ju just byggt en uppsättning adapterar att koppla in aux/mp3-spelare i blaupunktar (se "how-to..) och fick för mig att leka lite och ta det steget längre med ena mp3 modulen i ett snabbt kvällsprojekt. En blaupunkt Frankfurt med full USB/minneskort/mp3 funktion och dessutom fjärrkontrollstyrd!
Hårdvaran
Eftersom detta var ett snabbprojekt hoppade jag att bygga in den i inredningen och byggde ett litet chassie istället. Tanken var att den skulle se ut som en liten vintage förstärkare i miniatyr. Då är trä ett måste.

Självklart måste trät vara teakfärgat! 

Baksidan: har byggt in adapterfunktionen så att man växlar mellan om blaupunkten skall spela från sin egna radio eller från modulen med en liten vippbrytare, DIN-kabeln kopplar man in via en 3,5mm kontakt (med en specialkabel jag byggde). Den andra 3,5mm kontakten är för aux-in. Kopplade även så att man i framtiden kan koppla in ett slutsteg. Tycker blaupunkten har fint ljud, men tänk en liten baslåda på det!
Färdig!

)men verkar ju vara ett trevligt påhitt,får kolla när jag kommer hem..BRA JOBBAT!