Lägger upp mitt lilla snabbprojekt.
Köpte på mig några mp3 moduler för att blandannat bygga huvudenhetslöst stereosystem i bussen. Dessa mp3 moduler spelar mp3 från USB/ minneskort, har radio och aux-in, fjärrkontroll och är otroligt små och lätta att "gömma" i inredningen. Hade tänkt att montera så småningom i askkoppen på bussen och så koppla in den på slutsteg direkt och slippa klumpiga/ fula huvudenheter helt.
Nu hade jag ju just byggt en uppsättning adapterar att koppla in aux/mp3-spelare i blaupunktar (se "how-to..) och fick för mig att leka lite och ta det steget längre med ena mp3 modulen i ett snabbt kvällsprojekt. En blaupunkt Frankfurt med full USB/minneskort/mp3 funktion och dessutom fjärrkontrollstyrd!
Hårdvaran
Eftersom detta var ett snabbprojekt hoppade jag att bygga in den i inredningen och byggde ett litet chassie istället. Tanken var att den skulle se ut som en liten vintage förstärkare i miniatyr. Då är trä ett måste.
Självklart måste trät vara teakfärgat!
Baksidan: har byggt in adapterfunktionen så att man växlar mellan om blaupunkten skall spela från sin egna radio eller från modulen med en liten vippbrytare, DIN-kabeln kopplar man in via en 3,5mm kontakt (med en specialkabel jag byggde). Den andra 3,5mm kontakten är för aux-in. Kopplade även så att man i framtiden kan koppla in ett slutsteg. Tycker blaupunkten har fint ljud, men tänk en liten baslåda på det!
Färdig!