10,226

synd när det blir såhär ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10,227

håller med till viss del, småaktiga kommentarer delas ut i tid och otid, precis i gråzonen för att man skall komma undan med det! det är mycket tråkigare än dom här små munhuggen som blir när nån tröttnar! jag skriver inte heller mycket på sidan, som å ena sidan är ett helt jävla otroligt bra forum, men min skrivlust har dämpats för det går ju inte att lägga ut en säljesannons utan konstiga komentarer, har oxå varit på väg att säga upp kontot pga detta.. men besinnat mig och läser lite i bakgruunden istället för att slippa påhoppen som kommer fortare än en höna skiter .. för trots allt är ju vw mitt intresse och resten av forumen täcker inte hålet efter boxerville!

10,228

Tramsig diskussion kring en skitsak!

10,229

jodå, allt tugg är tramsigt men när det återkommer så är det ingen humor..det är ju inte första gången och tillslut behövs det inte mycket för att det ska gå igång! jag tror inte ratrod säger upp sig från forumet för denna lilla disskution utan att det är fler händelser! trist!

10,230

Ratrod: Jag skrev "Ge er nu, är ni snälla." Jag hoppas verkligen att du inte misstolkade detta, det var i så fall verkligen inte min mening!  ICQ/ac

"Daddy Cool"

10,231

Det är väl ingen skitsak när samma person gång efter gång går in och lägger kommentarer i andras annonser och har åsikter om prissättning och hur han har sett samma del ute tidigare för mindre pengar osv....att han själv inte förstår varför folk tar illa upp eller ser att det ser jäkligt illa ut är ju samtidigt tråkigt....har full förståelse för att folk lackar ur.....och ja, jag vet att detta inte har nåt med "tipstråden" att göra, men va fan....hur länge ska detta hålla på....ni kanske ska låsa köp o säljtråden så att det inte går att kommentera mer än för trådskaparen....bara min tanke......o sorry om detta inte hör hemma här

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

10,232

Goopher - Hög tid för dig att agera, upprepad trist attityd sänker bara ett forum.

10,233

x2

...och ett tips: http://www.blocket.se/stockholm/VW_Komb … 14&w=3

http://forumbilder.se/CDM5R/8026160353.jpg

Kan vara ett bra köp om den inte är sönderrostad.

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

10,234

Puh, man blir ju riktigt ledsen.

Jag och GB jobbar aktivt och innerligt för att BV ska vara en trevlig och schysst miljö för alla medlemmar, och i det stora hela så är jag ömt imponerad av hur de flesta klarar att umgås på forumet utan att det blir munhuggning och uthängning. Det verkar dock som att det största problemen här är att folk irriterar sig på att folk inte kan hålla sina kommentarer i styr när det gäller köp&sälj-trådarana, plus att vissa helt enkelt inte klarar av att lämna vissa trådar/inlägg ifred.

Jag hoppas innerligen att vi inte ska behöva banna folk - men fortsätter det så här har vi kanske inte något alternativ. Så jag ber er alla, återigen, att försöka bete er som folk. Jag har ringt och pratat med många av er förut och det tar väldigt mycket tid att behöva medla situationer som vuxna människor över huvud taget aldrig skulle behöva hamna i. Vi vill inte vara ett forum där vi måste ta till banning för att statuera exempel/framtvinga efterlevnad av vårt regelverk. Jag är så sjukt trött på stötande inlägg, onödiga kommentarer, idog påhejning av respektive "sidor" etc. Kan vi - och jag pekar inget finger här, vänligen förstå detta - försöka bete oss som anständiga, respektfulla människor på Boxerville eller är mina och GB's ständiga arbete för en harmonisk forummiljö helt fruktlösa? Det vore så synd om vi blir tvugna att börja banna folk, det är så långt ifrån "Boxerville-andan" man kan komma.  ICQ/ac

"Daddy Cool"

10,235

goopher skrev:

Puh, man blir ju riktigt ledsen.

Jag och GB jobbar aktivt och innerligt för att BV ska vara en trevlig och schysst miljö för alla medlemmar, och i det stora hela så är jag ömt imponerad av hur de flesta klarar att umgås på forumet utan att det blir munhuggning och uthängning. Det verkar dock som att det största problemen här är att folk irriterar sig på att folk inte kan hålla sina kommentarer i styr när det gäller köp&sälj-trådarana, plus att vissa helt enkelt inte klarar av att lämna vissa trådar/inlägg ifred.

Jag hoppas innerligen att vi inte ska behöva banna folk - men fortsätter det så här har vi kanske inte något alternativ. Så jag ber er alla, återigen, att försöka bete er som folk. Jag har ringt och pratat med många av er förut och det tar väldigt mycket tid att behöva medla situationer som vuxna människor över huvud taget aldrig skulle behöva hamna i. Vi vill inte vara ett forum där vi måste ta till banning för att statuera exempel/framtvinga efterlevnad av vårt regelverk. Jag är så sjukt trött på stötande inlägg, onödiga kommentarer, idog påhejning av respektive "sidor" etc. Kan vi - och jag pekar inget finger här, vänligen förstå detta - försöka bete oss som anständiga, respektfulla människor på Boxerville eller är mina och GB's ständiga arbete för en harmonisk forummiljö helt fruktlösa? Det vore så synd om vi blir tvugna att börja banna folk, det är så långt ifrån "Boxerville-andan" man kan komma.  ICQ/ac

Helt rätt Jonas.
En del av problemet som jag ser det är hur olika personer tolkar och tar åt sig saker på internet, ett inlägg som jag inte reagerar över kan en annan gå i taket över och ett annat inlägg som jag kanske tycker är över gränsen tycker samma tjomme att det är en skitsak. Ingen känna sig påhoppad eller kränkt och skulle man dock göra det är det i dessa fall enklast att rapportera inlägg så tar vi det därifrån istället för att försöka argumentera över nätet och forumet. /Göran
http://funnywebcomic.com/comics/2011-08-12-Man-Rules-50.gif

10,236

Bra inlägg Jonas och Göran.
Ni gör ett bra jobb!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

10,237

EskiL 109 skrev:

x2

...och ett tips: http://www.blocket.se/stockholm/VW_Komb … 14&w=3

http://forumbilder.se/CDM5R/8026160353.jpg

Kan vara ett bra köp om den inte är sönderrostad.

Har ringt två gånger... Upptaget och jag anar att hon blir nerringd.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

10,238

Cookie Cutters...  Default/hmm

http://www.blocket.se/kalmar/Porsche_91 … 16&w=3

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10,239

http://jcdn.blocket.com/static/0/images_full/80/8009471507.jpg
http://www.blocket.se/alvsbyn/VW_Bubbla … 17&w=3

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10,240

http://scdn.blocket.com/static/1/images_full/78/7871255991.jpg
http://www.blocket.se/skaraborg/Elverk_ … 17&w=3

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10,241

Med en 34 hk 1200 cc.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10,242 Senaste redigerad av Demian (2013-03-16 18:09:52)

Det är ju inte så enkelt att bara banna folk, så att allt blir frid och fröjd. Det är ju Meanbugs ett bra bevis för. Det känns som att en del av dom som skötte Meanbugs på ett eller annat sätt var beblandade, vill få Goopher att agera på ett liknande sätt.
Men det sättet funkade ju uppenbarligen inte annars hade ju Meanbugs drivits vidare. Ska man chansa och göra om samma misstag?

Så det är ju en svår sak och inte bara ta tag i.

Om man pratar klartext så är ju 25Hp en av nyckelpersonerna i konflikten. Och att han kan lägga kommentarer som inte håller god ton är ju alla överens om. Men samtidigt så står ju en del folk på vakt att hugga så fort de får chansen. Tyvärr är det ju lika illa, om man ser det till att hålla god ton. Det ena rättfärdigar inte det andra.

Man kan ju se det på många sätt och det kanske underlättar att sätta in sig i Goopher och GB:s situation. Om 100 av HPmannens inlägg är "dryga" så är 8876 st inte det. Ser man det procentuellt och vad som tillförts till forumet, så är det kanske inte bättre med nån som har gjort 50 inlägg där 20 har varit dryga.
25hpman ligger ju i en gråzon.
Det senaste gråzonsinlägget är, "Fett billiga Cookie Cutters...där ligger Steffo i lä". Det är ju ett inlägg som Steffo blir förbannad över. Och det inser ju dom flesta att han har rätt att bli, men å andra sidan går det ju inte banna folk för "dryga" inlägg.

Det är ju svårt att bara gå in med en inställning om att banna folk som är "dryga". Vem ska göra den bedömmningen? Ska moderatorerna bannan nån efter att tex 10 pers har hört av sig och tyckt att nån är dryg? Det finns ju fortfarande ett par hundra pers som kanske inte tycker det. De hör ju inte av sig och säger att nån inte ska bannas.

Det enklaste är ju att alla taggar ner. Det är ju så samhället ser ut. Alla kommer inte överrens. Det gör ju inte folk på andra vwforum heller, men jag har svårt att tro att andra forum bara bannar folk. Boxerville kan ju inte vara unikt tjafsigt.
50split har ju varit väldigt vass tidigare, och inblandad i en del tjafs. Han har ju taggat ner rejält och på den linjen är det många som tackar honom. Det underlättar ju att driva forumet för idéellt arbetande moderatorer.

Det är ju lätt att ha åsikter på hur forum ska drivas, men tänk på att det finns inte så många som vill driva ett forum. Den dagen Goopher tröttnar blir det stora problem.

Så om jag främst vänder mig till 25hpman, så är det egentligen dig forumet står och faller med. Du har ju faktiskt lyckats med att få sån makt. Default/yikes    ICQ/ab   Och på nått vis så kan du väl få nått slags credd för det. Du har ju tillfört forumet en del med nära 9000 inlägg. Men är det värt att lägga den där extra kommenteren som egentligen inte behöver betyda så mycket, men som i slutändan leder till att Goopher och GB får lägga timmar i samtal med upprörda forummedlemmar. Det räcker ju att några få blir upprörda, så innerbär det ändå mycket jobb för dom.

Och den dagen det blir för mycket, så skiter Goopher i det här. Så bra känner jag honom. Den dagen ser nog ingen framemot.
Och jag tror ju att du är lika intresserad som mig av att Goopher fortsätter att driva det.

Jag antar att du tycker att man ska säga vad man tycker och tänker och det respekterar jag. Jag har själv svårt för att inte säga vad jag tycker och tänker. Men ser man det som att man gör Goopher och GB en tjänst varje gång man inte gör det, så är det ju lättare att avbryta ett tjafs, eller att inte lägga den där onödiga kommentaren.

Jag hoppas att det jag skrev uppfattas som konstruktivt och inte som att vissa känner sig påhoppade.

Kom igen nu Steffo, stanna kvar på Boxerville. Vw Sverige är så litet, så för att hålla det levande behövs alla.

10,243

Bra Demian, klokt sagt  ICQ/ab

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

10,244

x2

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

10,245

Riktigt bra skrivet!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

10,246

Jag håller med..vi har lite för roligt(åtminstone har jag det...)för att det här ska sluta tråkigt.Ha lite fördragsamhet,men framförallt lite respekt för varandra,det blir mycket roligare då.. vi är ändå här för att vi gillar samma saker...:)

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

10,247

Rett pris er hva kjøper vil betale.. sånn er det bare!

1971 T-211 Brannbil, 1963 T-1 Luftwaffe, 1963 T-1 Beach Buggy,
1970 T-147 Kleinlieferwagen Fridolin, 1970 T-1 Mania Spyder KitCar,
1981 T-251-021 Karmann Gipsy, 1952 RPB Piraya, 1991 T-255-299 Syncro,
1993 Rover 216i Cabriolet, 2001 Chrysler Sebring Cabriolet.

10,248

woffe skrev:

Det är väl ingen skitsak när samma person gång efter gång går in och lägger kommentarer i andras annonser och har åsikter om prissättning och hur han har sett samma del ute tidigare för mindre pengar osv....att han själv inte förstår varför folk tar illa upp eller ser att det ser jäkligt illa ut är ju samtidigt tråkigt....har full förståelse för att folk lackar ur.....och ja, jag vet att detta inte har nåt med "tipstråden" att göra, men va fan....hur länge ska detta hålla på....ni kanske ska låsa köp o säljtråden så att det inte går att kommentera mer än för trådskaparen....bara min tanke......o sorry om detta inte hör hemma här

Ett bra förslag om det går att genomföra med låsning. Ang 9000 inlägg....kvantitet går inte före kvalitet ...
Men ni som driver Boxerville skall ha all heder för ert arbete..

West Coast Volks attitude is everything

10,249

Tack Demian, grymt skrivet!

Vi försöker alltid hålla ett öga på vad som sker på forumet, och vi gör vårt bästa för att tolka inläggen som görs. Vi ringer, PM'ar, mailar och pratar med människor för att reda ut saker. Vi har haft flera fall där det visat sig att folk har misstolkat inlägg, och jag pratar definitivt inte bara om 25HP - jag har själv ringt och bett om ursäkt till en forummedlem där det visade sig att ett av mina inlägg blivit totalt misstolkat. Det är alltid klurigare att lista ut vad någon menar när man inte pratar face to face, eller IRL som ni födda efter 1990 säger :-) Ibland blir det fel, ibland tänker folk sig inte för och naturligtvis - ibland tar folk i/kommenterar betydligt mer än vad de behöver. Vi är alla olika och återigen hoppas jag att vi inte ska börja behöva banna folk för det. Det här med banning är ett "#¤%&/( gissel - i och med att man börjar banna så är jag rädd att det bara går utför, och det vore verkligen trist om det skulle behöva gå så långt. Jag antar att det hela mynnar ut i en och samma sak - respektera varandra. Respektera varandras inlägg, åsikter och beteenden. Om inte ett inlägg hjälper eller tillför något bra så är det liksom ingen större vits med att skriva det. För att använda en rejäl klyscha: "Behandla alla individer med samma respekt du själv vill bli behandlad med". Jag tycker inte det behöver vara så mycket svårare än så, eller?

Än en gång Demian, stort tack för ditt inlägg, och minst lika stort tack till alla er andra som bidrar med era inlägg, tankar, kreativa åsikter och inte minst med er respekt. Jag tycker att vi borde kunna samsas här. Det handlar ju i slutändan om ett intresse som vi alla brinner lika varmt för - ibland verkar VW-kärleken gå förlorad. Nu tycker jag vi lämnar ämnet och går vidare, och låt mig än en gång säga att det är ni medlemmar som gör forumet - och i 99,9% av fallen gör ni det överjävligt bra. Tack och g'natt / Jonas

"Daddy Cool"

10,250

Ett tips i tipstråden:

http://forumkarmannghia.forum-actif.net … light-1957

Vad det verkar är det en jättefin grön 57:a Ghia.