Det är ju inte så enkelt att bara banna folk, så att allt blir frid och fröjd. Det är ju Meanbugs ett bra bevis för. Det känns som att en del av dom som skötte Meanbugs på ett eller annat sätt var beblandade, vill få Goopher att agera på ett liknande sätt.
Men det sättet funkade ju uppenbarligen inte annars hade ju Meanbugs drivits vidare. Ska man chansa och göra om samma misstag?
Så det är ju en svår sak och inte bara ta tag i.
Om man pratar klartext så är ju 25Hp en av nyckelpersonerna i konflikten. Och att han kan lägga kommentarer som inte håller god ton är ju alla överens om. Men samtidigt så står ju en del folk på vakt att hugga så fort de får chansen. Tyvärr är det ju lika illa, om man ser det till att hålla god ton. Det ena rättfärdigar inte det andra.
Man kan ju se det på många sätt och det kanske underlättar att sätta in sig i Goopher och GB:s situation. Om 100 av HPmannens inlägg är "dryga" så är 8876 st inte det. Ser man det procentuellt och vad som tillförts till forumet, så är det kanske inte bättre med nån som har gjort 50 inlägg där 20 har varit dryga.
25hpman ligger ju i en gråzon.
Det senaste gråzonsinlägget är, "Fett billiga Cookie Cutters...där ligger Steffo i lä". Det är ju ett inlägg som Steffo blir förbannad över. Och det inser ju dom flesta att han har rätt att bli, men å andra sidan går det ju inte banna folk för "dryga" inlägg.
Det är ju svårt att bara gå in med en inställning om att banna folk som är "dryga". Vem ska göra den bedömmningen? Ska moderatorerna bannan nån efter att tex 10 pers har hört av sig och tyckt att nån är dryg? Det finns ju fortfarande ett par hundra pers som kanske inte tycker det. De hör ju inte av sig och säger att nån inte ska bannas.
Det enklaste är ju att alla taggar ner. Det är ju så samhället ser ut. Alla kommer inte överrens. Det gör ju inte folk på andra vwforum heller, men jag har svårt att tro att andra forum bara bannar folk. Boxerville kan ju inte vara unikt tjafsigt.
50split har ju varit väldigt vass tidigare, och inblandad i en del tjafs. Han har ju taggat ner rejält och på den linjen är det många som tackar honom. Det underlättar ju att driva forumet för idéellt arbetande moderatorer.
Det är ju lätt att ha åsikter på hur forum ska drivas, men tänk på att det finns inte så många som vill driva ett forum. Den dagen Goopher tröttnar blir det stora problem.
Så om jag främst vänder mig till 25hpman, så är det egentligen dig forumet står och faller med. Du har ju faktiskt lyckats med att få sån makt.
Och på nått vis så kan du väl få nått slags credd för det. Du har ju tillfört forumet en del med nära 9000 inlägg. Men är det värt att lägga den där extra kommenteren som egentligen inte behöver betyda så mycket, men som i slutändan leder till att Goopher och GB får lägga timmar i samtal med upprörda forummedlemmar. Det räcker ju att några få blir upprörda, så innerbär det ändå mycket jobb för dom.
Och den dagen det blir för mycket, så skiter Goopher i det här. Så bra känner jag honom. Den dagen ser nog ingen framemot.
Och jag tror ju att du är lika intresserad som mig av att Goopher fortsätter att driva det.
Jag antar att du tycker att man ska säga vad man tycker och tänker och det respekterar jag. Jag har själv svårt för att inte säga vad jag tycker och tänker. Men ser man det som att man gör Goopher och GB en tjänst varje gång man inte gör det, så är det ju lättare att avbryta ett tjafs, eller att inte lägga den där onödiga kommentaren.
Jag hoppas att det jag skrev uppfattas som konstruktivt och inte som att vissa känner sig påhoppade.
Kom igen nu Steffo, stanna kvar på Boxerville. Vw Sverige är så litet, så för att hålla det levande behövs alla.