126

jaa, dedär blev ju minst sagt bra!!
Jag må säga att jag blir imponerad av mackes hantverkskunskaper.

Tror jag ska försöka boka in för ett liknande jobb, dock ännumer krävande, även om inte årsmodellen är den samma...

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

127

ja utan mackes hjälp så hade jag nog inte satsat på att få ut den i år! man vill ju inte hålla på att göra skitlagningar på en tidig femtiotalare om det vrkligen inte behövs! för så är det ju att marcus är en jävla fena på plåt och dessutom är han ju så extremt effektiv så att han kunde ta utsidan på bussen var det bästa som kunde hända, samtidigt så ska ju marcus ha mat på bordet vilket gör mig bra på övertid .. nu menar jag inte att marcus är dyr utan värd varenda öre!! jag står i stor tacksamhet gentemot marcus för att han tog sig an detta för bara för att han är duktig betyder det inte att han gillar rostlagning , speciellt när det kommer till så här stora jobb!! all heder till marcus!

128

Tack ,Tack men nu får ni sluta....det bästa jag kan få som uppskattning är en bra fortsättning på projektet och en cool rullande färdig Barndoor som jag vet kommer att användas flitigt av Masen !  ICQ/ab

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

129

jajamänsan nu är det slut på lismandet och resten av tråden kommer handla om färdigställandet! ville bara klargöra en del detaljer.. nu hoppas vi att en uppdatering kan göras till kvällen med lite bilder......

130 Senaste redigerad av masen (2013-02-09 09:37:58)

jojustdetja..nån oljepumpsblockering, kapa nån stötstång och en del mer småpyssel så...

Post's attachments

Attachment icon 2013-02-05 21.42.40.jpg 900 kb, 72 downloads since 2013-02-09 

131

influensan kom på ett ovälkommet besök och den var inte så rolig i år.. efter några dagar så börjar det krypa i kroppen och när jag då titta på boxerville ser jag en uppdatering i demians tråd.. fan oxå! så det blev till å släpa sig ut i garaget för att göra ett ryck! nu kan man nog kalla min insats i garaget för allt annat än ett ryck för krafterna räcker inte länge med den goa flunsan i kroppen! bestämmde mig för att gå på lite småpyssel och idag betydde det att jag skulle göra klart mötet mellan golvet och plåten mellan bakre hjulhusen som blev bortkapad i ett riktningskede för typ 3 år sedan! lite klurande och passande och slipande så... tröt orken så jag gick in för att ta en paus...som varade i 3 timmar med en febertopp...för att försvinna lika fort igen på em så då smög jag ut igen och ta mig tusingen om inte grejorna kommer funka!golvet ligger nu i sin slutgiltiga form och det ligger plant mort chassiet!! inget ridande ellerså!mellanbiten sätter jag dit när golvet är svetsat för där finns lite svetsning i höger hjulhus! det är lite kvar på chassiet men det vankas ledigvecka  från och med måndag så jag hoppas på storverk då... ;-) gissa om jag är nöjd med att ha karossställningen....

Post's attachments

001.JPG, 87.34 kb, 951 x 634
001.JPG 87.34 kb, 166 downloads since 2013-02-08 

014.JPG, 107.86 kb, 634 x 951
014.JPG 107.86 kb, 193 downloads since 2013-02-08 

023.JPG, 112.53 kb, 951 x 634
023.JPG 112.53 kb, 237 downloads since 2013-02-08 

025.JPG, 88.06 kb, 951 x 634
025.JPG 88.06 kb, 170 downloads since 2013-02-08 

132

Bra Anders ICQ/ab

133

Gott att se framstegen ICQ/ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

134

det går inte fort men så blir det inte så bra heller... ;-)

135 Senaste redigerad av larsson (2013-02-08 23:54:45)

Långsamt och fel. Det är Anders melodi det.
Ful blir den åxå.
Hoppas inte man nånsin ska behöva dricka grogg i det där avskrädet till …………buss?

Hoppas febern håller i sig med.

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

136

Seriös vagga. Kör på nu, fast  behöver inte känna dig stressad, jag har också feber  ICQ/ab  Hade 39 grader nu på kvällen, så det blev inget kvällmek  ICQ/ac

137

Ok då skall jag köra om er ikväll :-)

Alte Liebe rostet nicht!

138

larsson: det kommer du inte behöva för skiten lär ju aldrig bli klar..och skulle den bli det.... så är det väl bara för att kunna köra skiten till åkerbloms... lär ju kunna köra den eller dra den dit för jag har ju ingen dragkrokpå min PEUGEOT...
demian, jag är inte stressad över att ni skulle komma före till bes... jag är stressad över att jag lär hinna till hesssich...i år....helst.. nästa år blir inte riktigt samma sak..
nicko...med din flit blir inte det nått problem..

139

ICQ/ab

Närå Anders. Det ska bli en fröjd att få kräkas i din bil.

140

kan du komma ut å göra det nu då...innan jag har svetsat fast golvet... ICQ/ae 
ramen har fått smaka på svetsen idag och arbetet har gått skitbra men mina fingrar har fått betala framgångens pris, 2 fina tuochar av vinkelslipen, en ren skärskada samt att kvällsmaten fick lite proteintillskott när jag testade mina nya kocknivar... men vad gör det när resten flöt på bra!

141

nizekustoms skrev:

Ok då skall jag köra om er ikväll :-)

Inte omöjligt, han "gasade" för fullt vid 4-tiden ICQ/ag

142

Bra jobbat Masen! Kul att följa din tråd! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

143

Dags för nytt studiebesök snart! ICQ/ab

144

Uppdatera nu tack. Den här tråden är ju död. ICQ/ad

145

Elefantbajs3000 skrev:

Uppdatera nu tack.

Svårt att uppdatera då man inte gör något.....

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

146 Senaste redigerad av masen (2013-03-11 13:16:50)

uppdateringarna lyser med sin frånvaro... feber, jobbarvecka, trött mer feber och anledningarna är många till totalt stillestånd..

147

Blir det nån buss ? Eller är uppdateringar endast för inbördes beundran?

148

jo det har väl hänt lite... som du vet herr LARSSONCAPSLOCK. några små bilder... status typ nu...
det är ju kanske svårt för gemene man att förstå hur det egentligen ligger till men framgolvet ligger på tur och att avsluta den del småjobb på chassiet. allt tar ju tid man chassiet är ju på g om man säger så... det är ju ett stort delmål att kunna måla chassiet  för att kunna börja montera mekaniken... mekanikmonteringen ser jag fram mot till skillnad från svetsningen... vi får se om det blir hessich i denna men än är inte handuken inkastad... vi kör på!

Post's attachments

010 - Kopia.JPG, 179.5 kb, 951 x 1426
010 - Kopia.JPG 179.5 kb, 192 downloads since 2013-03-13 

016 - Kopia.JPG, 92.57 kb, 951 x 634
016 - Kopia.JPG 92.57 kb, 174 downloads since 2013-03-13 

017 - Kopia.JPG, 199.7 kb, 1426 x 951
017 - Kopia.JPG 199.7 kb, 173 downloads since 2013-03-13 

149

Tjusigt! Klart du hinner, kom igen nu ICQ/ab

150

Boka tiden för regbes nu. Så du har ett mål.