Det är skitkul att vara i garaget!
Man längtar ju tills arbetsdagen tar slut och garagekvällen tar vid 
Scrooge: Typ 1 som laståsna funkar ju. Ingen fjärrstyrning för min del, jag gillar inte alls modern onödig teknik..
En ljusomkopplare, pilar, extraljus, vindrutetorkare, innerbelysning och möjligtvis radio är vad jag önskar. Inget mer 
Sanbäck: Tack
Bara ut och sätta igång!
----------------
Idag var det en riktig skitdag för mig. Jag har haft problem med att 58:an helt plötsligt stannat. Blivit bogserad tre gånger på mindre än en vecka..
Till slut efter att ha bytt både tändspole och fördelare kom jag fram till att den går ett tag, sedan får den inte bränsle. Förgasaren revs isär, men jag hittade tyvärr inget uppenbart fel. Lite smuts i flottören, dålig packning som håller ihop de två delarna och ett membran som inte var trasigt. Böt iaf till ett membran som jag vet fungerar och satte i ny packning. Skulle bara skruva dit förgasarn och en annan soppapump innan det var dags att åka till garaget. Givetvis glömde man ju att skruva åt slangklamman till bränslet vid förgasaren när jag drog igång motorn. HELA motorutrymmet fullt med soppa. Suck. Ingen mer start på några timmar där inte. Fördelare, generator, allt var dränkt. Bara att byta topplock på moppen och ta sig ner.
Väl i garaget saknas både växellåda som ju låg i bubblan och en massa annat jag hade behövt för en bra kväll.
Lite framsteg gjordes på sökarlyktan, men även där blev det materialbrist efter ett tag.
Så...

Ställpinnen till höger ischiaslucka var det som fick fixas. Det finns två olika modeller av ischiasluckor också. Det ser helt annorlunda ut i den svarta karossen som jag hämtade som donator. Och den här var av den typen, alltså fel mot min bil. Min har vridna ställpinnar, medan den svarta har raka. Och denna lucka är från ytterligare en annan 51:a och var faktiskt med i köpet av bilen... Snurrigt värre.
Nu ska jag glömma den här kvällen och gå vidare imöra. Hoj